Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:467961
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  „Vārtu sarga” loma „vārtu sargāšanā”    5
1.1.  Individuālais līmenis    6
1.2.  Masu mēdiju rutīnas    6
1.3.  Organizācijas ietekme uz saturu    7
1.4.  Ārējā ietekme uz organizāciju saturu    7
1.5.  Ideoloģiskais līmens    11
2.  Ziņu izvēles faktori    12
3.  Pētnieciskā žurnālistika – „investigative journalism”    16
4.  Kursa darbā izmantotas pētījuma metodes    18
4.1.  Intervija    18
4.2.  Kontentanalīze    18
5.  Kā tiks izmantotas pētīšanas metodes    21
5.1.  Intervija    21
5.2.  Kontentanalīze    22
6.  Rezultāti un diskusija    24
6.1.  Intervija ar bijušajiem un esošo laikraksta „Diena” redaktoru un žurnālistiem    24
6.2.  Rubrikas „Diena pēta” intensitāte laikrakstā „Diena”    26
6.3.  Rubrikā „Diena pēta” apskatītās tēmas    28
6.4.  Rubrikas vadošie žurnālisti un to pārstāvētās tēmas    32
6.5.  Ziņu izvēles faktori, nokļūšanai rubrikā „Diena pēta”    35
  Secinājumi    37
  zmantotie informācijas avoti    39
1.pielikums  Intervijas    40
2.  Intervija ar Anitu Braunu    40
3.  Intervija ar Ingu Spriņģi    41
4.  Intervija ar Sanitu Jenbergu    42
5.  Intervija ar Nelliju Ločmeli    44
6.  Intervija ar Daci Andersoni    44
2.pielikums  Dati.    46
1.  Kontentanalīzē iegūtā informācija    46
Extract

Ievads
Šī tēma izvēlēta pamatojoties uz notikumiem laikrakstā „Diena” 2009. gada 9. oktobrī, kad no laikraksta aizgāja aptuveni 15 no 100 tur strādājošajiem, tai skaitā laikraksta redaktore Anita Brauna. Tēma piesaista uzmanību ar to, ka redakcionālā kodola maiņa notiek ar skandālu, kas ir novitāte šajā jomā. Tēma ir pētāma, jo rezultāts var parādīt kādā var tikt ietekmēta laikraksta rutīnas.
Kursa darba pamatmērķis ir noskaidrot, kā tika iespaidota laikraksta rubrika „Diena pēta” pēc 9. oktobra. Vai bija izmaiņas? Ja bija, kādas bija izmaiņas? Un no kā atkarīgas bija izmaiņas? – „vārtu sarga” loma. Sekojoši analizēšu rubriku - pēc tēmām, autoriem, intensitātes, ziņu izvēles faktoriem. Intervējot laikraksta bijušos un esošos darbiniekus, noskaidrojot faktus par rubriku – izveidošanu, pamatmērķus, vērtības, īpatnības, bet ar kontentanalīzi apstiprināšu vai apstrīdēšu šos intervijā iegūtos faktus par rubriku.
Darba lielākā daļa būs pētnieciskā daļa, kur ar kontentanalīzei tiks analizēts laikraksts deviņu mēnešu periodā – laika posmā no 9. aprīļa līdz 9. janvārim. Tādejādi salīdzinot laikrakstu sešus mēnešus pirms un trīs mēnešus pēc redakcionālā kodola maiņas. Seši mēneši pirms 9. oktobra, kā periods tika apzināti izvēlēts tik garš, jo tikai tādā veidā bija iespējams pētīt vēl to periodu, kad laikrakstā strādājošie nenojauta par gaidāmajām izmaiņām. Trīs mēneši pēc 9. oktobra, tika izvēlēts iespējami, tanī pašā laikā pietiekami garš, lai saskatītu un atpazītu izmaiņas, rubrikas tendences.

1. „Vārtu sarga” loma „vārtu sargāšanā”
„Ziņu radīšana vienmēr ir mijiedarbība starp reportieri, redaktoru, izdevēju, un ziņu organizācijas ierobežojumi, vajadzību uzturēt sakarus ar avotiem, skatītāju vēlmes, žurnālistu idejas ir auditorijas pārvaldītāji, spēcīga kultūras un literatūras konvenciju, kurā žurnālisti bieži neapdomājot darbojas.”1
„Process ko dēvē par „vārtu sargāšanu” ietver izvēli starp daudzām ziņām, starp tām dažām, kas tiks nosūtīti uz vienu vai vairākiem uztvērējiem. Ziņas var saskarties ar vairākām "iekšā" vai "ārā" lēmumiem (vārtiem) „vārtu sargāšanas” procesā, un izvēle var darboties uz atsevišķiem fragmentiem informācijā, kā arī uz visu ziņojumu vai ziņojumu grupu. Turklāt, atlases procesa būtību, var ietekmēt tas, kas notiek ar ziņu, kad tā ir izvēlēta, nosaka "spēks" ap „vārtiem” (Lewin, 1951).”
Autors grāmatā Mediating the message: Theories of Influences on Mass Media Content ir rakstīts par sekojošo - autors plaši apraksta „vārtu sarga” lomu mēdijā. Par pamatu piedāvājot apskatīt Hierarhisko individuālās ietekmes modeli uz mēdija saturu. (sk. 1.1. att.)

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1116391
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register