-
Izplatītākie stereotipi 12.klašu skolēnu vidū
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
Teorētiskā daļa | 6 | |
1. | Stereotipu būtība | 6 |
2. | Stereotipu izcelsme | 9 |
2.1. | Sociālā pieeja | 11 |
2.2. | Emocionālā pieeja | 12 |
2.3. | Kognitīvā pieeja | 13 |
2.4. | Personības pieeja | 14 |
3. | Stereotipu un aizspriedumu izplatība | 15 |
3.1. | Dzimuma stereotipi | 15 |
3.2. | Rasu un etniskie stereotipi | 17 |
3.3. | Vecuma stereotipi | 19 |
4. | Stereotipu sekas | 21 |
5. | Stereotipu mazināšanas iespējas | 23 |
Praktiskā daļa | 25 | |
1. | Pētījuma organizācija un norise | 25 |
2. | Pētījuma rezultāti, analīze un interpretācija | 27 |
Literatūras saraksts | 39 |
Secinājumi.
1. Stereotipi ir noteikti, visbiežāk negatīvi, nepareizi un maldīgi spriedumi, kurus nepamatoti izmanto sabiedrības locekļi, lai vienkāršotu kopēju pasaules ainu. Stereotipu rezultātā rodas diskriminācija, aizspriedumi, rasisms, seksisms. Šie jēdzieni bieži vien pārklājas, taču ir atšķirīgi.
2. Stereotipi veidojas sabiedrībā dažādu apstākļu dēļ. Tie var veidoties gan mums apkārt esošo cilvēku dēļ, ar kuriem mēs visbiežāk kontaktējamies, gan konkurences un sacensības dēļ noteiktu grupu starpā, gan pārsteidzīgu spriedumu dēļ par cilvēkiem, kurus mēs maz pazīstam, gan arī mūsu pašu domas, vērtības uzskati iespaido stereotipu izcelšanos. To visu skaidro sociālā pieeja, emocionālā pieeja, kognitīvā pieeja, personības pieeja.
3. Stereotipi tiek plaši pielietoti un izplatīti. Tomēr nozīmīgākie un vairāk izteikti ir dzimuma stereotipi, rasu un etniskie stereotipi, kā arī vecuma stereotipi. Stereotipu ietekmē cilvēks netiek uztverts kā personība, individualitāte, bet gan kā kādas noteiktas grupas pārstāvis. Cilvēki nevēlas mainīt uzskatus attiecībā pret stereotipizēto grupu un šo grupu novērtē kritiski, nicinoši, kas var novest pat pie agresijas.
4. Vairāk kompetenti cilvēki ir spējīgi cīnīties ar stereotipiem un tos lauzt. Tas var notikt, nonākot tiešā kontaktā ar stereotipizēto grupu, kopīgi risinot kādas problēmas, pieņemot risinājumus. Kā arī stereotipi ir atkarīgi no mūsu pašu attieksmes pret tiem, ar savām domām un pārliecību mēs varam lauzt stereotipus un palīdzēt arī citiem cīnīties pret tiem.
5. Mūsu skolas 12. klašu skolēniem piemīt augsts jūtu un intelektuālais līmenis, jo tie nerada aizspriedumus savā starpā, kā arī skolēniem piemīt augsts pašvērtējums, ticība savām spējām, vēlēšanās realizēt savus sapņus. Taču 12. klašu skolēni arī ir diezgan pasīvi, nevēlas sevi noslogot ar papildus darbiem, ir vairāk koncentrēti uz labām atzīmēm un rezultātiem eksāmenos.
6. 12. klašu skolēni visvairāk iespaidojas no vecākiem, skolotājiem, draugiem, no tiem cilvēkiem, ar kuriem tie kontaktējas ikdienā. Sabiedrības uzskats iespaido 12. klašu skolēnu domas, uzvedību, attieksmi pret noteiktiem dzīves mērķiem, sapņiem.
…
ZPD sastāv no ievada, 2 daļām – teorētiskās un praktiskās, 5 nodaļām, 6 apakšnodaļām, secinājumiem, 10 izmantoto informācijas avotu saraksta. Darbā ir 1 diagramma.
- Izplatītākie stereotipi 12.klašu skolēnu vidū
- Narkotisko vielu lietošana pusaudžu vidū
- Stereotipi
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Stereotipi
Research Papers for secondary school11
-
Stereotipi
Research Papers for secondary school21
Evaluated! -
Mārupes vidusskolas skolēnu kabatas nauda, tās izlietojums
Research Papers for secondary school30
-
Profesijas izvēli ietekmējošie faktori 12. klašu skolnieku vidū
Research Papers for secondary school18
-
Cēsu Valsts ģimnāzijas izlaiduma klašu skolēnu laika plānošana
Research Papers for secondary school40