Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:779680
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.02.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 20 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  ĒTISKĀS VĒRTĪBAS, TO DEFINĒJUMS UN RAKSTUROJUMS    5
2.  SOCIĀLO ZINĪBU LOMA PUSAUDŽU VĒRTĪBORIENTĀCIJAS VEIDOŠANĀ    9
2.1.  Sociālo zinību 2. klasei mācību satura tematiskā plānojuma analīze    10
2.2.  Sociālo zinību 4. klasei mācību satura tematiskā plānojuma analīze    11
2.3.  Sociālo zinību 7. klasei mācību satura tematiskā plānojuma analīze    13
3.  ĒTISKO VĒRTĪBU APZINĀŠANĀS PAMATSKOLAS VECUMA GRUPĀS    17
3.1.  2. klašu skolēnu norādīto vērtību analīze    19
3.2.  4. klašu skolēnu norādīto vērtību analīze    21
3.3.  7. klašu skolēnu norādīto vērtību analīze    23
  NOBEIGUMS    27
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    29
  PIELIKUMI    30
Extract

NOBEIGUMS
Rakstot studiju darbu, un iepazīstoties ar literatūru par ētiskajām vērtībā, var secināt, ka apziņas veidošana skolēnos par ētiskajām vērtībām ir viens no lielākajiem risināmajiem jautājumiem, kas pastāv gan izglītības sistēmā, gan mūsdienu sabiedrībā. Literatūra par šo pētāmo jautājumu ir atrodama gan grāmatās, gan laikrakstos, gan arī internetā.
Iepazīstoties ar Milta A., Lasmanes S. un Rubeņa A. atziņām, ir saskatāmas daudzas kopīgas iezīmes, kas tiek vairākkārt uzsvērtas, proti, tas, ka katram cilvēkam ir savas vērtības, kuras ir jāpilnveido, pašam skolēnam jāveido savi dzīves ideāli un dzīves mērķi, pēc kuriem vadīties. Milts A. un Rubenis A. uzsver, ka skolēna vērtību sistēmu, galvenokārt, veido cilvēki, kas ikdienā ir līdzās viņam, veidojot uzskatus, attieksmi, rādot piemēru mazajam cilvēkam, kurš pasaulē notiekošo objektīvi vēl patstāvīgi nespēj uzlūkot un izanalizēt, nošķirot slikto no labā.
Skolai jāsagatavo skolēni patstāvīgai un tikumiskai dzīvei, veidojot apziņu par skaistā, tikumiskā un pareizā nozīmīgumu skolēna turpmākajai dzīvei. Bet skolēnam ir pašam jāizvēlas, kā dzīvot un organizēt savu dzīvi, vai saskaņā ar sevi un savu būtību, vai arī kāda cita ietekmē un ar uzspiestiem un nepamatotiem noteikumiem. Var uzsvērt to, ka svarīga ir skolēnu vērtību izvēles respektēšana, uz kurām tad viņš vēlas balstīties dzīvē.
Skolā skolēni apgūst pamatzināšanas un pirmos iespaidus par vērtībām, to nozīmīgumu. Ļoti plaši skolēniem tiek mācīts un stāstīts par ētiskajām vērtībām, saskaņā ar mācību stundu tematisko plānotāju, standartiem un programmām, pēc kā skolotāji vadās, mācot sociālās zinības. Katrā sociālo zinību mācību stundā tiek apgūtas kādas no vērtībām, veidoti priekšstati un atziņas. Uzskatu, ka vērtību audzināšanas mērķis ir pārliecības veidošana jaunajai paaudzei. Sociālo zinību priekšmets palīdz bērnam orientēties vērtībās, rīkoties apzinīgi un veidot savu pārliecību konkrētā jautājumā.
Lai skolēni labāk spētu orientēties vērtībās, stundās tiek izmantotas dažādas mācību metodes, kas nostiprina mācību stundās apgūtās vērtības ne tikai teorētiski, bet arī praktiski darbojoties. Tematiskajos plānojumos tiek uzskaitītas šādas mācību metodes, ko skolotāji izmato sociālajās zinībās: darbs pāros, sarunas, diskusijas, pētījumi, individuālie darbi, patstāvīgais darbs un spēles. Sociālajās zinībās svarīga loma darbā ar skolēniem ir skolotāja pieredze, individuāla pieeja katram skolēnam, mācāmajai tēmai un situācijai.
Veicot anketēšanu, redzams, ka katrā vecumposmā ir tādas vērtības, kas skolēniem ir vissvarīgākās un būtiskākās viņu personības attīstībai, savukārt citā vecumposmā tās pašas vērtības ir mazāksvarīgas, kā piemēru var minēt - izglītību, kas 2. klases skolēniem kā vērtība vēl netiek uzskatīta, bet jau 7. klases skolēniem tā ir viena no svarīgākajām un aktuālākajām vērtībām. Šo pārmaiņu pamatojums ir skolēna personības izaugsme, personīgā pieredze un dzīves uzskati, kas gadu gaitā ir izveidojušies.
Neskatoties uz to, ka cilvēka dzīves uztvere katrā vecumposmā ir atšķirīga, pastāv vērtības, kuras ir īpaši svarīgas, gan tiem skolēniem, kuri nesen uzsākuši mācības, gan tiem, kas mācās jau daudzus gadus, piemēram, šādas vērtības kā ģimene, draudzība un mīlestība. Šeit var uzsvērt skolēna savstarpējās attiecības ar ģimenes locekļiem, skolasbiedriem uz sabiedrību.
Rakstot studiju darbu par ētisko vērtību izpratnes veidošanu sociālajās zinībās, esmu iepazinusies ar Šulca D., Milta A., un Lasmanes S. atziņām un pētījumiem par ētiskajām vērtībām, kā arī padziļinājusi savas personīgās zināšanas. Izveidojušies jauni priekšstati par vērtību lomu manā dzīvē, kā arī šī informācijas ir likusi man aizdomāties par to, kā šīs vērtības ietekmē mani dažādu lēmumu pieņemšanā un realizēšanā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1319385
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register