Secinājumi
Stratēģiskā vadīšana ir uzņēmuma nākotnes veidošana.
Rezultātu novērtēšana, korekciju veikšana, jaunu ideju ģenerēšana ir viens no stratēģijas procesa posmiem, kuru noteikšanai, analīzei mūsdienās pielieto daudz dažādas metodes, analīzes, matricas.
Mūsdienās SVID analīze ir vien no populārākajām metodēm, ar kuras palīdzību var noteikt uzņēmuma patreizējo stāvokli un turpmākās darbības stratēģiju.
SVID analīze ir ārkārtīgi noderīgs instruments, veicot dažādu situāciju analīzi un pieņemot svarīgus lēmumus, kuru var pielietot jebkurš uzņēmums.
SVID analīze palīdz izvērtēt faktorus, kas nodrošina uzņēmuma veiksmīgu attīstību un kuri var veicināt tā tālāko izaugsmi, kā arī attīstīt un uzlabot konkrētu biznesa portfeļa vienību.
Ārējās vides faktori var dažādi ietekmēt uzņēmuma darbību vai konkrētu biznesa vienību portfeli. Ja uzņēmums spēj veiksmīgi pielāgoties, tad tas spēs atrisināt visas ar to saistītās problēmas, barjeras. Tomēr tie ir faktori, kurus uzņēmums nevar kontrolēt, bet var nelielā mērā ietekmēt.
Uzņēmuma konkurētspējīgā priekšrocība ir tas faktors, kuru uzņēmums var kontrolēt, kā arī ietekmēt tiešā veidā ar 4 galvenajiem elementiem – efektivitāte, kvalitāte, jaunievedumi un klientu vēlmes.
Jo labvēlīgāki ir ārējās vides faktori un spēcīgāka konkurētspēja uzņēmumam, jo vieglāk ir darboties nākotnē, izvēlēties konkrēto stratēģiju un vadīties pēc tās.
Izanalizējot viesnīcas „Raibie Logi” ārējās vides ietekmi un konkurētspējīgo priekšrocību, bija viegli noteikt kurā izvērstās SWOT matricas sektorā atrodas uzņēmums.
SWOT un izvērstās SWOT matricas metodes ir vienkāršs veids kā novērtēt uzņēmuma stāvokli, tā iespējas un noteikt turpmāko rīcības plānu.
…