Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:994752
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Extract

Unikāla parādība pasaules kultūrā ir japāņu dārza māksla. Pirmie japāņu dārzi pēc ķīniešu parauga tika veidoti Narā. Gan Ķīnā, gan Japānā dārzu salīdzina ar ainavu glezniecību. Kalni – dabas pamats jeb “skelets”, ūdeņi – “asinis”. Šī divvienība ir ķīniešu šan-šui, japāņu iņ-jan divu sākumu kopība un pretmets.
Ar dārza organizācijas mākslu, kurā no dažādiem skatupunktiem paveras arvien jaunas ainavas, japāņus XIII iepazīstināja no Ķīnas atceļojušie dzenbudistu mūki. Izslavētie dārzu mākslinieki prata veiksmīgi apvienot ūdenskritumus, klintis, strautus, kokus un krūmus, nekopējot reālu ainavu un nejaušas kompozīcijas dabā.
Galvenā nozīme dārzā bija akmeņiem. Sevišķi cienīja to neparastās formas. Japāņu dārzu vēstures klasiskais laikmets parādījās 13. gadsimta beigās, kad sāk veidoties japāņu filozofiski simboliskie dārzi. Paši japāņi izšķir trīs tipus:
1.Sausā ainava, kur ezerus un ūdenskritumus sāk aizstāt akmeņu un smilšu, krūmu un koku kompozīcijas. Pazūd ziedi un ziedošie krūmi, dārzs kļūst monohroms, brīžam pat askētisks.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register