Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:368012
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.05.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Analītiskā apskata daļa    4
1.1.  Jauno produktu ieviešanas loma tautsaimniecībā    4
1.2.  Plānošanas būtība, metodes, secība, veidi    9
1.3.  Jaunas produkcijas ieviešanas analīze    11
2.  Pētījumu un aprēķinu daļa    13
2.1.  Nozares īpatnību izpēte    13
2.2.  Jaunas produkcijas ražošanas plāns    18
  Nobeigums    24
  Izmantotās literatūras saraksts    25
Extract

Uzsakot darbu, vispirms ir jānoskaidro visi apzīmējumi un jēdzieni. Ja produkts ir viss tas, kas spēj apmierināt cilvēka vajadzības, tad jaunais produkts ir tas kas spēj vai nu aktlāt jaunas vajadzības, vai nu apmierināt jau esošās vajadzības augstākā līmenī. Pastāv tāds jēdziens ka inovācija, bet šīs jēdziens neder, jo inovācija ir jaunievedums jebkurā cilvēka darbības jomā. Bet šajā darbā netiek apskatīta inovatīvā darbība - tikai tas, kas attiecās uz jau izlaisto produkciju. Tikai neliela daļa no visa, kas tiek izdomāts, tiek pēc kāda laika izmantots jauno produktu ražošanai
“Izgudrojums ir jauns būtiski atšķirīgs tehnisks risinājums, kurš dod pozitīvu efektu jaunas produkcijas kvalitātei. Izgudrojuma izmantošanu reglamentē izgudrotāja tiesības. Šo tiesību apliecinošs dokuments ir autora apliecība, kuras darbībai nav termiņa ierobežojumu.” [3, 51. lpp.]
Bet ir vēl viens iemesls, kāpēc jaunievedums un izgudrojums atšķiras no jauna produkta. Vispār, jaunajā produktā var nebūt nekā jauna. Tas tiešām notiek ļoti bieži - tiek izlaists kāds produkts ar skaļu nosaukumu un skaistu iepakojumu, tiek organizēta reklāma presē, televīzijā, bet nekā jauna nav – tā var būt vecā prece jaunajā iepakojumā.
Tātad, jauna prece ir viss tas, kas tiek uzskatīts par to gan ar ražotāju, gan ar patērētāju. Bet dažreiz uzņēmums, kas ir izlaidis kādu jauno produktu, uzskata to par jauno, bet patērētāji nesaprot to un nepiekrīt. Ja tiek izlaista jauna prece, tad firmas vadībai ir jādomā par to, lai patērētāji atzītu šo preci par jauno, par to, kādu tirgus segmentu šī prece aizņems (vai kāda vieta tirgū tai ir jāaizņem). Ja jaunais produkts neaizņem savu vietu tirgū, tad var secināt par to, ka tā izlaišana nesasniedza savu mērķi. Ir jāizdara viss, lai patērētāji uztvertu jaunizlaisto preci kā tiešām jauno produktu.
Kaut arī nav nepieciešams katru reizi izgudrot kaut ko jaunu, lai izlaistu jaunu produktu, bet viss, kas ir saistīts ar pētniecisko darbību ir arī svarīgs elements jauno produktu parādīšanās.
Jauno produktu ieviešana ir diezgan svarīga ne tikai katra konkrēta uzņēmuma ietvaros, bet arī veselas tautsaimniecības mērogā. Tā ir sekojoša iemesla dēļ. Lai attīstīties, katrs uzņēmums var izvēlēties dažādus ceļus: atrast jaunus tirgus, paaugstināt produkcijas kvalitāti un augstākās kvalitātes dēļ apsteigt savus konkurentus, izdomāt vēl kaut kādu paņēmienu. Bet galu galā tikai ieviešot kaut ko jaunu var cerēt uz uzņēmuma attīstību. Ja uzņēmums varēs piedāvāt tirgū kaut ko jaunu, tad tas var palīdzēt tam uzvarēt konkurences cīņā. Jo vairāk konkurētspējīgo uzņēmumu ir valstī, jo attīstītāks šīs valsts ir.
Principā, jauno produktu ieviešana ir nepieciešama arī citu iemeslu dēļ. Nekas šajā pasaulē nav mūžīgs – viss mainās, viss novecojas. Tas, kas pirms dažiem gadiem bija jauns un moderns ir kļuvis par kaut ko veco un nevajadzīgo. Bet ir jāsaka, ka tas attiecās uz dažādiem produktiem dažādā mērā – piemēram, dators, kas tika nopirkts pirms pāris gadiem, jau tagad liekas tik novecots, ka atliek tikai brīnīties tam, ka par tādu pašu naudas summu pašlaik varētu nopirkt tādu modeļi, kas pirms pāris gadiem nebija pat ražots. Ja būtu apskatīts cits piemērs, tad situācija būs citāda – piemēram, automašīnas, kas tika saražotas pirms tiem pašiem diviem gadiem, neskaitās tik novecotas. Protams, ka ir jāņem vērā vesela virkne citu faktoru, bet ir skaidrs, ka nedrīkst aizmirst par to, ka uzņēmumam, neatkarīgi no tā, kādā sfērā tas darbojas, ir jāvērš liela uzmanība tam, kas tiks ražots nākotnē, tam, ko uzņēmums varēs piedāvāt tirgū pēc gada, pēc diviem, utt.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1120145
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register