Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:304340
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.06.2020.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ekspresionisms mūzikā    4
2.  Arnolds Šēnbergs    6
3.  Antons von Vēberns    8
4.  Albans Bergs    9
  Tēzes    11
  Izmantoto informatīvo avotu saraksts    12
Extract

Šēnbergs bija daudzpusīgs cilvēks – vairāku grāmatu autors, skolotājs, glenotājs, labi zināms sava laika komponists,viens no dodekafonās sistēmas izveidotājiem, kā arī Jaunās Vīnes skolas pamatlicējs. Arnolds Šēnbergs nebaidījās ne no sabiedrības reakcijas, ne riskēt lauzt iepriekš pastāvošās mūzikas tradīcijas un tās veidošanas paradumus, viņš bija nolēmis veidot jaunu mūzikas stilu. Šēnbergs bija viens no komponistiem, kas visvairāk pārzināja teoriju par tonalitātēm.
Viens no viņa hobijiem – gleznošana ekspresionisma mākslas stilā. Viena no viņa visslavenākajām gleznām ir “Sarkanais skatiens” jeb “Red Gaze”. Glezna tika uzgleznota 1910.gadā. Tā ir smilškrāsas toņos, un gleznas vidū attēlota dīvaina izskata seja, kuras acis ir koši sarkanā krāsā. Glezna rada baismīgas, mazliet nepatīkamas izjūtas. Kopumā komponists ir uzgleznojis sešdesmit piecas gleznas. Viens no zināmākajiem Arnolda Šēnberga draugiem -māksliniekiem bija gleznotājs Vasīlijs Kadinskis (Wassily Kandinsky) ,kurš apmeklēja kādu no Šēnberga koncertiem, kura rezultātā aizsākās viņu draudzība. (İren 2014,3-7). Vasīlijs Kadinskis ir radījis gleznu, iedvesmojoties no apmeklētā Šēnberga koncerta.
Šēnberga dzīves posms, kurā viņš izmēģināja atonālu (bez tonalitātes) skaņdarbu komponēšanu sākas no 1908. gada un ilga aptuveni piecpadsmit gadus. “Seši mazi klavierskaņdarbi Op.19”(“The Six Little Piano Pieces Op. 19”) ,kas sacerēti 1911. gadā ir viens no Šēnberga agrīnajiem atonālajiem darbiem. Bet tomēr pats pirmais skaņdarbs, kas tika sacerēts atonālismā ir “Trīs klavierskaņdarbi Op.11” (“Three Piano Pieces Op.11”) 1909. gadā. Visspilgtākais atonalitātes piemērs bija trešais skaņdarbs. Tajā izmantoti kontrastaini dinamikas un tempu lietojumi, kamēr pārējie divi skaņdarbi bija balstīti uz tradicionālāku skanējumu.

Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1379752
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register