-
Jaunieši 21.gadsimtā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskais pamatojums | 4 |
1.1. | Jēdziens „Jaunietis” | 4 |
1.2. | Jauniešu aktivitāšu parādīšanās sākums Latvijā | 5 |
1.3. | Jauniešu aktivitāšu parādīšanās sākums Nītaurē | 6 |
1.4. | Jaunieši Eiropas Savienības kontekstā | 7 |
1.5. | Programma jauniešiem „Jaunatne darbībā” | 8 |
1.6. | Jaunatnes politikas koncepcija Latvijā | 9 |
1.7. | Populārākās jauniešu organizācijas Latvijā | 10 |
1.8. | Jaunatnes likums | 11 |
2. | Pētnieciskā daļa | 15 |
2.1. | Rezultāti no aptaujas Nītaures iedzīvotājiem vecumā no 25 līdz 80 gadi | 16 |
2.2. | Rezultāti no aptaujas Nītaures jauniešiem vecumā no 13 līdz 25 gadi | 19 |
2.3. | Sabiedriski aktīvs jaunietis Nītaurē | 26 |
2.4. | Jaunatne 20. gadsimtā, Nītaures iedzīvotāju skatījumā | 27 |
2.5. | Jaunieši Nītaurē 21. gadsimtā | 28 |
2.6. | Iemesli, kāpēc jaunieši negrib brīvprātīgi darboties. (Iedzīvotāji pēc 25 gadi) | 29 |
2.7. | Iemesli, kāpēc jaunieši negrib brīvprātīgi darboties. (Jaunieši no 13 līdz 25 gadi) | 30 |
Secinājumi | 31 | |
Izmantotās literatūras un uzziņu avoti | 32 | |
Pielikumi | 33 |
Šo tēmu izvēlējos, jo autoram, kā aktīvam jaunietim, tā liekas saistoša, tieši tagad pietiekami aktuāla un nozīmīga. 21. gadsimts ir laiks, kad jaunieši pasaulē ir kļuvuši aktīvāki un vairāk sabiedrībā pauž savas idejas. Līdz ar to, radusies jauna, aktīva un darboties spējīga sabiedrības daļa, kura ir jārespektē un kuras viedokļi ir jāņem vērā. Tieši tagad ir īstais laiks, lai uzsvērtu jauniešu nozīmi. Autors uzskata, ka jaunieši nav tikai tie, kas ir mūsu nākotnes pamats, bet tie, kas veido mūsu tagadni un domā par nākotni. Jauniešu idejas, ierosinājumi un vēlme darboties ir 21. gadsimta sabiedrības ieguvums. Autors uzskata, ka Nītaurē (pagastā Cēsu rajonā ar vairāk nekā tūkstoš iedzīvotājiem un trīssimt jauniešiem) ir darboties spējīgi jaunieši, kuri ir idejām bagāti un gatavi aktīvi iesaistīties Nītaures sabiedrības attīstībā.
Darba mērķi: 1. Iepazīties un izpētīt Nītaures jauniešu aktivitāti savā pagastā. 2. Izvērtēt jauniešu nozīmi Nītaurē. 3. Izvērtēt un izpētīt valsts nozīmi un ieguldījumu jaunatnes jomā.
Darba uzdevumi: 1. Izpētot vēsturi, atrast un apkopot materiālus par jauniešu aktivitāšu sākuma Latvijā un Nītaurē. 2. Izveidot aptaujas par jauniešiem Nītaurē: Nītaures jauniešiem un iedzīvotājiem, kā arī pagasta pašvaldībai. Darbā tās apkopot un interesentus iepazīstināt ar rezultātiem. 3. Noskaidrot, kas ir jēdziens „jaunietis” un „sabiedriski aktīvs jaunietis” Nītaurē. Uzzināt un izpētīt, kādas īpašības, dzīvesprasmes nepieciešamas aktīvai jauniešu darbībai Nītaurē. 4. Noskaidrot, kāds ir Eiropas Savienības atbalsts jauniešiem, ko Eiropā dara, lai uzlabotu jauniešu labklājību. Un kāda ir Latvijas jaunatnes politikas koncepcija. 5. Uzzināt kādās jauniešu organizācijās darbojas Nītaures jaunieši un atrast informāciju par populārākajām jauniešu organizācijām Latvijā, kurās iespēja darboties ir arī Nītaures jauniešiem. 6. Izvērtēt Latvijas Republikas „Jaunatnes likumu”, analizēt tā iespējas un ietekmi Nītaures jauniešu sabiedrībā. 7. Uzrakstīt secinājumus un ar tiem iepazīstināt interesentus.
Izvērtējot tēmas aktualitāti un nozīmīgumu, autors zinātniskajam darbam izvirza četras hipotēzes: 1. 21. gadsimtā jaunieši varētu būt Nītaures sabiedriskās dzīves organizētāji. 2. Jaunieši negrib (nav ieinteresēti) darboties Nītaures labā un ir neaktīvi sava viedokļa paušanā savā pagastā. 3. Jaunieši Nītaurē nav pietiekami informēti par iespējām, ko piedāvā dažādas jauniešu organizācijas un iestādes Latvijā un Eiropas Savienībā. 4. Jaunieši neapzinās, cik liela ir jauniešu nozīme gan tagadnē, gan nākotnē.
Darbā izmantotās metodes: aptaujas, literatūras avotu, interneta resursu izpēte, novērojumi. …
Darbs ir par Jauniešiem Latvijā un Nītaurē. Viss zinātniski pētnieciskais darbs balstās uz Nītaures jauniešu sabiedrību. Uz jauniešu aktivitātēm un jauniešiem piedāvātajām iespējām. Darbā iegūtā galvenā atziņa ir šāda: Jaunieši ir ietekmējušies no problēmām un pesimisma pārņemtās Nītaures sabiedrības un lēnām zaudē savu lomu – būt aktīvākajai Nītaures sabiedrības daļai. Jauniešiem pašiem būtu jāuzņemas iniciatīva un jādarbojas. Autors atzina, ka Nītaures jauniešos ir potenciāls aktīvai darbībai, tamdēļ nolēmis dibināt Nītaurē jauniešu organizāciju. Darbā apstiprinājās trīs hipotēzes, neapstiprinājās hipotēze: Jaunieši Nītaurē nav pietiekami informēti par iespējām, ko piedāvā dažādas jauniešu organizācijas un iestādes Latvijā un Eiropas Savienībā. Jaunieši nevis nav informēti, bet, kā pierādīja pētījums, paši neinteresējas par iespējām. Noteikti, ka neviens vecāks taču negrib, lai viņu bērniem šodien, 21. gadsimtā būtu jāpiedzīvo tas, ko viņi piedzīvoja 20. gadsimtā. Tāpēc vecākiem jauniešos ir jāaudzina pieklājības un kultūras normas, jāaudzina patriotisms, lai viņu turpmākās aktivitātes dzīvē būtu pozitīvas. Autors pēc pētījuma daļas, kurā respondenti savu nostāju arī pamatoja, noteikti pamatojumus izmantos turpmāk darbībā, dibinot Nītaures jauniešu organizāciju.
- Jaunieši 21.gadsimtā
- Pašnāvības
- Pircēja rīcības psiholoģiskie aspekti
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Stacijas laukums 21.gadsimtā
Research Papers for secondary school2
-
Kultūra Latvijā 19.gadsimta beigās - 20.gadsimta sākumā
Research Papers for secondary school35
Evaluated! -
Ķīnas attīstība un perspektīvas 21.gadsimtā
Research Papers for secondary school46
Evaluated! -
20. un 21.gadsimta ģimenes modelis
Research Papers for secondary school10
-
Postmodernisma iezīmes 21.gadsimtā iestudētajās izrādēs Dailes teātrī
Research Papers for secondary school29