Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:344049
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.05.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 14 units
References: Not used
Extract

Izglītība iegūst aizvien lielāku vērtibu gan atsevišķa indivīda dzīvē, gan valsts attīstībā kopumā. Tā tiek organizēta un īstenota gan indivīda, gan sabiedrības līmenī. Izglītības ieguves un personības socializēšanās process ir nepārtraukts, un tas rit visu mūžu. Tā palielina iespējas gūt panākumus gan darbā, gan citās dzīves jomās. Tā ietekmē cilvēka aktivitātes līmeni, stimulē radošās un kritiskās spējas- ietekmē cilvēka radošo izaugsmi.
Izglītības sociālā efektivitāte ir atkarīga ne tikai no iegūtās izglītības, bet arī no iespējas to pielietot cilvēka ikdienas darbā, sabiedriskajā dzīvē vai turpmākajā izglītības iegūšanā.
Bet kas tad ir izglītība? Izglītības koncepcijā izglītība ir mērķticīgu cilvēku darbību joma, kurā tiek īpaši krāta, kopta un izplatīta cilvēces, konkrētas sabiedrības un indivīda dzīves pieredze: zināšanas, prasmes, un attieksmes vērtīborientācijas saistībā ar cilvēku pašu, cilvēkvidi, indivīdu un dabu. Tātad, šeit izglītība ir apskatīta kā darbība, darbību joma, kas atkarīga no indivīda dzīves pieredzes. Taču Izglītības likumā ir teikts, ka izglītība ir sistematizētu zināšanu un prasmju apguves un attieksmju veidošanas process un tā rezultāts. Izglītības process ietver mācību un audzināšanas darbību. Izglītības rezultāts ir personas zināšanu, prasmju un attieksmju kopums. [14.] Ir ļoti daudz izglītības definīciju, taču apkopojot tās visas, varētu teikt, ka izglītība ir personiska, sabiedriska un vispārcilvēciska pamatvērtība, zināšanu un sociālās pieredzes nodošana, apgūšana un pārstrādāšana. Tā ir cieši saistīta ar kultūru – kultūras vērtībām, mantojumu, sabiedrību.
Izglītības mērķis un rezultāts ir attiecīgās personas un sabiedrības iegūtā izglītība jeb izglītotība. Izglītojošās darbības rezultāts ir atbilstošā procesā īstenotasis darbības mērķis. Izglītība integrē dažādus mācību darbības veidus un tās saturu vienotā sociālā sistēmā, tādējādi apmierinot sociālo pētījumu un sabiedrības vajadzības – tātad veic sociālā institūta funkcijas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1116220
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register