Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:171306
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.03.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    7
1.  Jauniešu vecumposma raksturojums    8
1.1  ES attīstība jauniešiem    8
1.2  Jauniešu kognitīvās attīstības raksturojums    10
1.3  Jauniešu emocijas un jūtas    11
1.4  Jauniešu saskarsmes raksturojums    12
2.  Iespējamie draudi un to izraisītās sekas interneta lietotājiem    14
1.1  Cik droši jaunietis var justies internetā    14
1.2  Iespējamie draudi    14
3.  Ieteikumi interneta drošai lietošanai    16
1.3  Interneta adreses, kurās var vērsties pēc informācijas    16
3.2  Daži padomi    16
4.  Likumi,kas saistīti ar interneta pārkāpumiem    18
5.  Madonas 1.vidusskolas 10 – 12 klašu audzēkņu viedokļa izpēte un analīze    21
1.4  Pētījuma metodika un organizācija    21
1.5  Pētījuma rezultātu analīze    22
  Secinājumi    27
  Izmantotie informācijas avoti    28
  Pielikumi    29
Extract

1. JAUNIEŠU VECUMPOSMA RAKSTUROJUMS

Jaunības periodā salīdzinājumā ar pusaudžu periodu notiek personības izpausmju harmonizācija – stabilizēšana, līdzsvara iestāšanās. Jaunietis salīdzinājuma ar pusaudzi vairāk atbilst pieaugušajiem nekā jauniešiem. Šajā vecumā jaunieša personība vairāk individualizējas, nekā ir konformistiska. Personība pieaugušajiem un vienaudžiem, samazinās negatīvisms, palielinās paškontrole. Tā kā šo periodu psihologi (krievu) sauc par agrīno jaunību, tad teorijā var novērot agrīnai jaunībai autentiskas pazīmes – kaut arī notiek stabilizācija, agrīnās jaunības periodā personība vēl nav pavisam izveidojusies, tāpēc tās psihisko un personības attīstību pavada dažādas emocionālas „ dziņas un vētras ”.
Ne velti šo periodu (jaunību) sauc par „ vētras un dziņu ” laikmetu cilvēka dzīvē, kad cilvēks meklē savu īsto ES (patību), uzdodot jautājumus: kas viņš ir; kāda ir dzīves jēga; kas gaida nākotnē ? Jauniešus interesē globālas problēmas: Dievs, Cilvēks, Pasaule, Kosmoss, Morāle. Tml. Jauniešus uztrauc vientulība, viņi tiecās pēc mīlestības, pēc tuvības, tajā pašā laikā mēģinot izprast sevi, tāpēc arī saka, ka viņiem ir paaugstināta tieksme uz pašanalīzi, uz intraversiju, savas iekšējās pasaules izpēti.

1.1 ES attīstība jauniešiem

Jauniešu attīstības periodā psihes process ir patības jeb identitātes meklēšana vai atrašana.
Jaunībā cilvēks tiecas atrast atbildi uz jautājumu: „Kas es esmu ?”
Tā kā palielinās individualizācija, jaunieši arvien vairāk apzinās savu atšķirību no citiem. Pieaug vēlme sevi uztvert sevi kā vienotu veselumu – tiekties pēc „ nesaskaldības ” izjūtas, lai saskanētu iekšējās vajadzības, rīcības motivācija ar ārējo uzvedību saskarsmē ar citiem cilvēkiem. Ja cilvēkam iekšējā pārliecība, vajadzības ilgstoši nesaskan ar to, kas viņam jādara ārēji, var veidoties neiroze, zems pašvērtējums u. Tml.
Gadījumos, kad vecāki izvirza jaunietim (bērnam) pārāk augstus morāles kritērijus, projicē savas nerealizētās vēlmes bērnā, tad jaunietis izvēlās negatīvo identitāti kā protesta formu.
Jauniešu vecums vēl ir saistīts ar dzimuma identitātes izvēli. Ilgus gadus psiholoģijā valdīja uzskats, ka dzimuma identitātes izjūta ir jāieaudzina, piemēram, jau agrā bērnībā liekot zēniem spēlēties ar mašīnām, lietot (ļaut to darīt) spēka vingrinājumus, bet meitenēm likt spēlēties ar lellēm, „ spēlēties mājās” – tātad virzīt uz nākamo mājsaimnieces, sievas lomu. Vēl ir uzskats, ka dzimuma identitātes izvēli ietekmē arī audzināšana atbilstošā ģimenes struktūrā. Piemēram, zēnu audzina tikai māte. Cits ģimenes struktūras variants: viena meitene aug starp vairākiem brāļiem vai bez mātes, veidojas ievirzes atdarināšanas procesos. Sociālie psihologi varētu atrast ārējās ietekmes, kas veicina dzimuma identitātes izjūtas izveidi, kas ir jau piedzimstot, psihoanalītiķi – seksuālās vardarbības, pieredzes nozīmi bērnībā, fiziologi – iedzimtību u.tml.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register