Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
8,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:392913
 
Evaluation:
Published: 02.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 33 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    6
TEORĒTISKĀ DAĻA    7
1.1.  Pašaktualizācijas jēdziena skaidrojums    7
1.2.  Pašaktualizācijas personības teorijas humānistiskajā psiholoģijā    7
1.2.1.  A. Maslova pašaktualizācijas teorija    9
1.2.2.  K. Rodžera pašaktualizācijas teorija    13
1.2.3.  K. Goldšteina pašaktualizācijas teorija    15
1.3.  Kreativitātes jēdziena skaidrojums    16
1.4.  Kreatīvas personības; process. Viedokļi un teorijas    17
1.5.  Dž. Gilforda kreativitātes koncepcija    21
1.6.  P. Torensa kreativitātes koncepcija    22
II  EKSPERIMENTĀLĀ DAĻA. PAŠAKTUALIZĀCIJAS UN KREATIVITĀTES MIJSAKARĪBA    26
2.1.  Pētījuma organizācijas un metožu apraksts    26
2.2.  Pētījuma rezultātu analīze un skaidrojums    30
  SECINĀJUMI    49
  LITERATŪRAS SARAKSTS    51
  PIELIKUMI    53
Extract

Mūsdienās cilvēki tiecas pēc pašas pilnības, cenšas izmantot visas iespējas, visu savu iedzimto potenciālu, lai pilnveidotu un uzlabotu sevi un savas dzīves līmeni. Pašaktualizēts cilvēks ir ar pilnvērtīgu iekšējo dzīvi, kurā nevalda tādas negatīvas īpašības kā ļaunprātība, skaudība, pesimisms u.tml., kā arī pašaktualizētam cilvēkam ir pilnvērtīga reālā dzīve, kurā lielākā daļa vajadzības ir apmierinātas un sasniegti galvenie dzīves mērķi, vai arī ir tuvu mērķu sasniegšanai. Pašaktualizēti cilvēki vairāk laika un enerģijas velta mērķu sasniegšanai un velta vairāk laika līdzcilvēkiem un darbam.
Tomēr sabiedrībā ir vērojams liels cilvēku skaits, kuriem pat nav apmierinātas pamatvajadzības. Starp bezdarbniekiem ir arī tādi, kuriem ir vidējā vai pat augstākā izglītībā, bet tomēr nekur nestrādā, jo vienkārši nespēj realizēt savu iedzimto potenciālu un iegūtās zināšanas dzīvē.
Rodas jautājums: vai mūsdienās tik ļoti popularizētajs jēdziens “kreativitāte” kā spēja ātri risināt problēmsituācijas, radīt neparastas idejas, izmantojot netradicionālas domāšanas shēmas var palīdzēt cilvēkam aktualizēt savas potenciālās spējas un izmantot visas dzīves sniegtās iespējas. Jo tikai tā cilvēks var uzlabot un pilnveidot savu dzīvi un kļūt pašaktualizēts.
Pētījuma priekšmets ir “Jauniešu pašaktualizācijas un kreativitātes mijsakarība”. Pētījuma objekts ir jaunieši, jo jaunieši ir tieši tā sabiedrības daļa, kurai savas iegūtās zināšanas un iemaņas ir jāizmanto, lai kļūtu patstāvīgi, neatkarīgi un spētu realizētu savus dzīves mērķus. Kā arī jāsasniedz galvenais dzīves mērķis: kļūt par to, kas viņi varētu būt, vai vismaz tuvoties šim priekšstatam, izmantojot savu iedzimto potenciālu, iegūtās zināšanas un pieredzi. Tāpēc dotā pētījuma mērķis ir pētīt pašaktualizācijas un kreativitātes mijsakarību tieši jauniešu vidū.
Pētījuma uzdevumi:
Izanalizēt zinātnisko literatūru par pašaktualizāciju un kreativitāti;
Izvērtēt pētījuma metodikas;
Veikt zinātnisko pētījumu;…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register