Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:931799
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.06.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Separācijas – individuācijas process un tajā ietvertie koncepti    4
1.1.  Autonomija un vecāku psiholoģiskā kontrole    4
1.2.  Separācijas – individuācijas procesi    5
2.  Jaunākie pētījumi par jauno pieaugušo atdalīšanos no vecākiem    8
2.1.  Vecāku psiholoģiskā kontrole un disfunkcionāla separācija – individuācija: Stāsts par divām atšķirīgām dinamikām    8
2.2.  Ģimenes iezīmes psiholoģiskās separācijas procesā agrīnajā jaunībā    9
  Nobeigums    10
  Literatūras saraksts    11
Extract

Nobeigums
Indivīda autonomijas izveidošanās ir cieši saistīta ar dažādiem personības un sociālajiem aspektiem, tai skaitā ģimenes vidi, kurā viņš dzīvo, un separācijas – individuācijas procesa norisi. Par individuācijas – separācijas procesiem runāt sāka Margarita Mālere pagājušā gadsimta vidū, norādot uz cilvēka „psiholoģisko dzimšanu” jeb zīdaiņa pakāpenisko atdalīšanos no mātes, kurā viņš pirmoreiz aptver, ka ir viens vesels, nevis daļa no mātes. Nedaudz vēlāk Pīters Bloss separācijas – individuācijas procesus atpazina arī pusaudžos un jaunajos pieaugušajos, nosaucot tos par otro separāciju – individuāciju, kas iezīmē bērnu atdalīšanos no „iekšējā vecāka”, atpazīstot savas personības īpašības, uzskatus un vajadzības.
Atdalīšanās procesā liela nozīme ir vecāku uzvedībai. Pētījumi norāda uz sakarību starp disfunkcionāliem separācijas – individuācijas procesiem un vecāku psiholoģisko kontroli, kā arī ir novērota sakarība starp ģimenes kohēzijas tipiem un autonomijas līmeni. Jo psiholoģiskā kontrole pār jaunieti ir lielāka, jo lielāka iespēja, ka viņš nākotnē saskarsies ar dažādām grūtībām, piemēram, depresiju, nespēju adaptēties vai paaugstinātu perfekcionisma līmeni. Protams, apskatot separācijas – individuācijas procesus, jāpievērš uzmanība kultūrai, jo dažādas kultūras šos procesus uztvers atšķirīgi.
Rezumējot, varētu teikt, ka jaunā pieaugušā atdalīšanās no vecākiem un pamatģimenes ir sarežģīts un trausls process, kura sekmīgai norisei ir jāpieliek lielas pūles. Separācijas – individuācijas procesu laikā tiek ielikti pamati turpmākā pieaugušā dzīvei, nostiprināti uzskati un vērtības, izveidota individualitāte.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1348675
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register