Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:208731
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.08.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Biogrāfija    2
1.1.  Pamatinformācija    2
1.2.  Vīnes sv. Stefana katedrāles korists    3
1.3.  Atlaišana no darba    4
1.4.  Pirmā dziesmu spēle    4
1.5.  Nikolo Propora    4
1.6.  Esterhāzi dienestā    4
1.7.  „Atvadu simfonija”    5
1.8.  Esterhāzi nāve. Pēdējie daiļrades gadi    6
2.  Daiļrades raksturojums    7
2.1.  Haidna daiļrades tautiskum    7
2.2.  Haidna mūzikas noskaņas un tēli    7
2.3.  Sonātes – simfonijas cikls Haidna skaņdarbos    7
2.4.  Simfoniskie darbi    8
2.5.  „Londonas simfoniju ” uzbūve    8
2.6.  Haidna orķestris    9
2.7.  Simfonija Nr. 104 Re mažorā    9
2.8.  Koncerti    13
2.9.  Kamermūzika    13
2.10.  Kvarteti    13
2.11.  Oratorija „Gadalaiki”    13
3.  Izmantotā literatūra    15
Extract

2.10. Kvarteti.
Kvartetu mūzikas jomā Haidnam bija tādi pati nozīme kā simfoniskās mūzikas laukā, proti, viņš bija viens no šī žanra pamatlicējiem. Kvartetus Haidns rakstīja visu mūžu, bet labākie no tiem komponēti 80. un 90. gados.
Haidna kvartetos nav „galantā” stila ārišķīgo izrotājumu, salona mūzikas dekoratīvā greznuma. Tautasdziesmām un tautas dejām līdzīgo melodiju vienkāršība tur apvienojusies ar balsu ļoti meistarīgu kontrapunktisku vijumu un noslīpētu formu. Daudziem kvartetiem piemītošā dzirkstošā jautrība, nebēdnība un tautas humors izraisīja konservatīvajos kritiķos pat negatīvu attieksmi-viņi saskatīja Haidna kvartetos „mūzikas vērtību apvainojumu”, „blēņošanos”. Taču ne tikai jautrība un nebēdnība raksturīga Haidna kamermūzikai. Viņa kvartetos noskaņu un izjūtu gradācijas ir dažādas-no gaišas lirikas līdz sāpīgām, pat traģiskām emocijām.

2.11. Oratorija „Gadalaiki”.
No Haidna vokālajām kompozīcijām, kas līdz mūsu dienām saglabājušas savu nozīmību, ievērojamākās ir viņa oratorijas. Jau 70. gados Haidns bija uzrakstījis nelielu oratoriju „Tovija atgriešanās”. Tomēr ievērojamākos skaņdarbus šinī žanrā Haidns sacerējis mūža beigās-tie ir „Pasaules radīšana” (1799) un „Gadalaiki” (1801).
Oratorijas „Pasaules radīšana” libretu uzrakstījis barons van Svītens, izmantodams Džona Miltona poēmas „Pazaudētā paradīze” sižetu, kas savukārt aizgūts no pazīstamās Bībeles leģendas. Oratorija sastāv no trim daļām: pirmajās divās stāstīts par nedzīvās un dzīvās dabas pakāpenisku radīšanu līdz brīdim, kad parādījās cilvēks; trešā daļa stāsta par pirmo cilvēku-Ādama un Ievas laimīgo un bezrūpīgo dzīvi paradīzē…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1355010
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register