Uzņēmumam ir jāzina, ko vēlas sasniegt .
Ir tāds jēdziens "kvalitāte vadībā". Daudzi neizprot tā jēgu. Vispirms ir jāapzinās, ko uzņēmums grib panākt viena, divu, trīs gadu laikā. Uzņēmēji bieži atbild: "Ko es varu zināt?" Šo situāciju man patīk salīdzināt ar Alisi Brīnumzemē. Kad viņa nonāc pie krustcelēm un jautāja kaķim: "Pa kuru ceļu man iet?" Viņš prasīja: "Kur tad tu gribētu nonākt?" Alise atbildēja: "Man vienalga, kur nonākt." "Tad jau ir vienalga, pa kuru ceļu iet, ja nezini, kur nonākt," teica kaķis.
Arī daudzi uzņēmēji nav pieraduši, ka ir jādomā par mērķiem, ko vēlas sasniegt, par to, kas vieno uzņēmuma cilvēkus, un kādai jābūt organizācijai. Vadītājam ir jāpārzina mūsdienu vadības metodes. Neviena no tām nav vienīgā pareizā. Bet ir jāizvēlas attiecīgai situācijai atbilstošas un piemērotas metodes. Jebkuram uzņēmumam ir jābūt skaidriem iekšējiem procesiem, kas ir saprotami darbiniekiem. Visiem ir jāizprot informācijas apmaiņas sistēma un jābūt izstrādātai atbilstošai dokumentācijai.
Tas nozīmē, ja viens darbinieks pieņem pasūtījumu no klienta, tad viņš to pieraksta tā, lai izpildītājs saprot. Nododot informāciju mutiski, rodas situācijas, kad pieņēmējs ir sapratis vienu, bet izpildītājs uztvēris un izdarījis pavisam ko citu. Tas ir komunikācijas likums.
Standarti ir jāizmanto optimāli
Bieži vien vadītāji ir spiesti pieņemt lēmumus bez jebkādas informācijas, paļaujoties uz savu intuīciju. Viņi neveic analīzi, kas izdevies un kas neizdevies, ko vēlas klienti. To visu nosaka dažādi starptautiski standarti, kas palīdz uzņēmumam izveidot savu kvalitātes vadību jeb biznesa vadības sistēmu atbilstoši tam, kā notiek pasaulē.
…