Nereti, saskaroties ar dažādu parādību ietekmējošiem faktoriem, ir konstatējama šo faktoru savstarpējā ietekmē, piemēram, kā izmainīsies viens faktors, ja izmainīsies kāds cits ar to saistīts faktors.
Tirgzinību pētījumos mēs saskaramies ar tādiem jautājumiem, kā palielināt veikala darbības efektivitāte jeb pārdošanas apjoms, ja veiksim reklāmas kampaņu, lauksaimniecībā - kā īpašnieku var interesēt jautājums vai kartupeļu raža būs atkarīga no mēslošanas apjoma, psihologu varētu interesēt vai pastāv saistība starp bērna radošumu un pielāgošanās spējām utt.
Šāda veida jautājumus mums palīdz noskaidrot korelāciju analīze, kas parāda attiecības starp diviem dažādiem nejaušiem mainīgajiem x un y.
Kanoniskā korelācija ir viena no galvenākajām dadzvariāciju tehnikām, kas tiek lietota, lai izpētītu vispārējo korelāciju starp divām mainīgo grupām. Tālāk darbā tiks aplūkota kanoniskā analīze sīkāk un ar konkrētiem praktiskiem piemēriem.
1.Kanoniskās korelācijas vispārējs raksturojums
Kanoniskās korelācijas analīze ir statistikas metode, kas izskaidro saistību starp dažādiem atkarīgiem un neatkarīgiem mainīgajiem. Rezultātam, kas tiek iegūts no kanoniskās korelācijas analīzes, būtu jāsniedz atbildi uz jautājumiem par divu pāru vairāku mainīgo saistību, saistības stiprumu un noteikto saistību raksturu.
Kanoniskās korelācijas metode ļauj atrast maksimālas korelācijas saites starp divām nejaušas izlases grupām. Šo atkarību nosaka ar jaunu kanonisko lielumu palīdzību- argumentiem. Argumentus aprēķina ar pamatpazīmju lineāro kombināciju palīdzību. …