Organizācijas vadībai un darbiniekiem jāmācās pieņemt dažādie karjeru veidi, ne tikai tradicionāla vertikālā izaugsme. Labi vadīta personāla uzdevums ir skaidrot šos dažādos karjeru veidus, izgaismot to plusus un palīdzēt cilvēkiem saskatīt pozitīvo jaunu darba metožu un pieeju apgūšanā, rotācijā un citos, ne tikai klasiski atpazīstamos karjeras veidos.
Galvenie termini karjeras plānošanā:
Karjera: vadošais attīstības un izaugsmes virziens, kuru izvēlas darbinieks un realizē sava darba mūža laikā.
Karjeras plānošana: indivīda profesionālās izaugsmes mērķu nospraušana organizācijā un metožu izvēle, kā šos mērķus sasniegt. Karjeras plānošana var nenoritēt plānveidīgi, tā var notikt arī pēkšņi, saistībā ar kādām izmaiņām organizācijas cilvēku resursu sastāvā vai amatu saimēs.
Organizacionālā karjeras plānošana: darbinieku izaugsmes (vertikālās un horizontālās) plānveida īstenošana, ņemot vērā darba sasniegumus un kompetences līmeni, kā arī konkrētā darbinieka vēlmes un organizācijas iespējas.
Karjeras plānošana ir labs un motivējošs veids kā pozitīvi pasniegt nepieciešamību veikt regulāru kompetences un darba rezultātu novērtēšanu. Par karjeras plānošanas nepieciešamību nereti ir jāpārliecina tiešie vadītāji, jo darbinieka vēlmju un vajadzību izzināšana prasa papildus laiku un pūles. Apskatot galvenos kompānijas un arī individuālos ieguvumus no karjeras plānošanas regulāra un pārdomāta procesa, kuri būtu metodiski jāskaidro un, izmantojot dažādus komunikācijas kanālus, jāizplata organizācijā. …