Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:224697
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.06.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Kad ar vaārdiem nepietiek    4
  Žesti    7
  Žestu valoda    9
  Žestu etiķete    11
  Nobeigums    13
  Izmantotā literatūra    14
Extract


Kā zināms ikviens cilvēks bez verbālajiem saziņas līdzekļiem izmanto arī neverbālos – tātad arī žestus. Žests ir jēgpilna vai neapzināta ķermeņa kustība komunikācijas procesā. Ņemot vērā šo žesta definīciju, rodas jautājums kā žesti ietekmē cilvēku savstarpējo komunikāciju un vai žestus tiešām var uzskatīt par pilntiesīgiem komunikācijas procesa dalībniekiem, no kuriem ir atkarīgs komunikācijas process un tā rezultāts. Vēl viens svarīgs jautājums aplūkojot ķermeņa valodu ir jautājums par kultūras ietekmi uz cilvēka neverbālajiem izteiksmes līdzekļiem; vai tie ir saistīti ar kultūru, kurā tie funkcionē vai arī tie ir vienādi visās kultūrās.
Hipotēze: Ķermeņa valoda – žesti – dažādās kultūrās atšķiras.
Darba mērķi:
1.izpētīt pieejamo literatūru;
2.apkopot literatūru;
3.sistematizēt literatūru;
4.pierādīt vai apgāzt izvirzīto hipotēzi;
5.iegūt jaunas zināšanas.
Rakstniekus ir parasts dēvēt par vārda māksliniekiem. Bet Šekspīra “ziemas pasakā” viens no lugas varoņiem, kad no viņa grib izdabūt sīku aprakstu par to, kas noticis starp karali un Kamillo, apliecina, ka” viņu runa bija viņu klusuciešanā un valoda – viņu žestos”. Arī D. Bevingtons, grāmatā “Action is Eloquence” sīki analizējot Šekspīra drāmas, ar daudziem piemēriem parāda, ka Šekspīra teksts prasa vizuālu skatījumu, jo viņa lugās ikviena uznākšana un noiešana, ceļos mešanās, ceremoniālā procesija un roku stāvokļi funkcionē kā norādes uz saistībām un pakļautības sakarībām personu starpā, kur tērps norāda uz piederību pie noteiktas šķiras un žesti bieži vien ieņem centrālo vietu ainā, kā arī piesaka izmaiņas drāmas darbībā. Kad jāpavēsta kāds bēdīgs notikums, Šekspīrs daudzkārt par to vispirms ļauj nojaust no personāža kustībām, žestiem un mīmikas. Šņuksti, raudas, vaimanas, roku un kāju drebēšana, galvas kustības, bēdu pilns skatiens ir pirmie vēstneši tam, kas tik daudz vēlāk atklājas verbālajā izteiksmē.1
Šī parādība nav raksturīga vienīgi teātrim. Tomēr tikai samērā nesen zinātnieki nopietnāk sāka apzināties faktu, ka cilvēku saziņas procesā ne vienmēr svarīgākie ir teiktie vārdi. Tikpat nozīmīgi var izrādīties neverbālie izteiksmes līdzekļi, kas vai nu papildina, vai aizstāj runu. Ikviena garāka saruna starp diviem vai vairākiem partneriem īstenībā ir daudzu elementu virkne, kurā skaļi izsacītie vārdi mijas ar garākām un īsākām pauzēm, smiekliem, šņukstiem un, kur izrunātās skaņas, vārdi un teikumi (čukstot, izkliedzot vai izrunājot tos normālā skaļumā un augstumā) ir cieši saskaņojušies ar runātāja ķermeņa stāvokļiem vai ir atkarīgi no atstatuma starp runātāju un uzrunāto.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1120312
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register