Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:206215
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.10.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Sasveicināšanās    3
2.  Dāvanas    4
3.  Dažādi fakti    5
4.  Galda etiķete    6
  Noslēgums    7
  Izmantotā literatūra    8
Extract

Ķīnā etiķetei ir sena vēsture, kas sākās no senatnes svētajiem rituāliem. Seno tautu ikdienišķa dzīve bija noteikta ar sarežģīto aizliegumu sistēmu, tabu un nepieciešamām darbībām, kurām bija maģiskā nozīme. Pakāpeniski ar sabiedrības struktūras komplicēšanu un valsts veidošanās daudzi maģiski rituāli pamazām tika pārkārtoti noteiktā sistēmā.
Ķīnā mācības par “li” (“rituāla” vai “etiķetes”) pamatlicēju tiek uzskatīts Konfūcijs (551.-479.pirms mūsu ēras), taču pats prātnieks neveidoja jaunus rituālus. Par savu uzdevumu viņš uzskatīja “pētīt un mīlēt senatni”. Saudzīga izturēšanās pret tradīcijām, kārtīgums un noteiktu noteikumu un rituālu ievērošana palika par viņu ētikas mācības pamatu.
Konfūcisms ļoti precīzi un stingri noteica cilvēka vietu sabiedrībā. Sociāli zemākstāvošam cilvēkam, kā arī ģimenes jaunākajam loceklim bija apzinīgi jāpilda savus pienākumus, ar cieņu izturēties un kalpot augstākstāvošam cilvēkam, bet pēdējam, savukārt, jābūt taisnīgam pret to cilvēku, kas no viņa ir atkarīgs un gādāt par to labumu kā tēvam.
Tādas arī un bija “cēla vīra” pienākumi. “Cēlam vīram” jāuzvedas cienīgi, tas ir, nepārkāpjot pieņemtos noteikumus un senos rituālus. Nevīžīgs apģērbs, ēdiens, saskarsme ar cilvēkiem bija nepieļaujama. Atšķirības apģērbā, uzvedībā un dzīvojamas mājas izskatā bija noteiktas ar cilvēka stāvokli kārtu un ierēdņu hierarhijā un bija stingri reglamentētas. Par “necienīgo” uzvedību ne reti nogalināja. Piemērām, cara valsti princis Čžao Pinjuanj-czjunj (3.gads.pirms mūsu ēras), kas tika uzskatīts par cienīgas uzvedības piemēru, nocirta galvu savai piegulētājai, kas atļaujas pasmieties par klibo cilvēku.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register