Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:457450
 
Evaluation:
Published: 16.11.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Kino tapšana mākslas kultūrā    3
  Multiplikācijas kino    6
  Multiplikācijas veidi    8
  Zīmētā multiplikācija    9
  Telpiskā multiplikācija    11
  Ēnu multiplikācija    12
  Aplikācijas multiplikācija    13
  Sintētiskā multiplikācija (kolāža)    14
  Multiplikācijas žanri    15
  Izmantotā literatūra    16
Extract

Mūsdienu mākslas kultūra nav iedomājama bez kinomākslas un televīzijas, šiem likumīgajiem radio un kinomatogrāfa pēctečiem. Tomēr sākumā kino tika uztverts kā antikultūra, jo ekrāna panāktā ilūzija bija ļoti elementāra, nesniedzās ārpus gadatirgus atrakcijas ietvariem, kurai estētikas jomā nav nekādas nākotnes. Kino vēsturnieks N. Ļebedevs savā grāmatā citē jaunā žurnālista sarkastisko spriedumu: ”Kinomotogrāfs ir “brīnumu brīnums, jaunākais, nepārspētais un nepārspējamais cilvēka ģeniālā prāta auglis, - kāpēc gan, tikko kino sāka runāt, radās kaut kas tik naivs un bezpalīdzīgs, ka to varētu apskaust pat papuasi un Ashanti? Skaties uz ekrānu un brīnies kāpēc gan cilvēki, kas sēž tev blakus, nav tetovēti?” Otrkārt, attīstoties kinoattēla un projekcijas tehnikai, Limjēru izgudrojums kļuva par līdzekli, kā viegli nopelnīt, un tas pirmām kārtām ieinteresēja veikalniekus.
Bija veltīgi pūlēties atspēkot pamatotos agrīno filmu negatīvos novērtējumus, ekrāna banalitātes radīto sašutumu, jo pārāk liels bija bezdibenis starp seno mākslu – teātra, literatūras, glezniecības kultūru un Š. Patē, L. Gomena, A. Drankova kustīgajām bildītēm. Tomēr kinomotogrāfa “zelta drudzis” attīstījās strauji.
Ļoti īsā laika posmā, kas vēstures mērogiem mērojot, ir tikai acumirklis, pāris gadu desmitos uz ekrāniem tiek demonstrēta A. Drankova ražotā filma “Steņka Razins un kņaze” (par Stepana Razina vadītās tautas kustības tēmu), vodeviļa “Uzticīgais dieninieks”, melodrāmas “Liktenīgie briljanti”, “Vandas noslēpums” un simtiem visdažādāko filmu, kas uzņemtas Parīzē, Ņujorkā, Londonā, Pēterburgā un daudzās citās pasaules pilsētās. Cik krass ir šīs kino produkcijas kontrasts ar īstu mākslu, redzams kaut no tā, ka aptuveni tajā pašā laikā, kad paceļas šis duļķainais kino vilnis, lasītāji saņem Ļ. Tolstoja “Augšāmcelšanos”(1899), “Pēc balles”(1903), “Hadži Muratu” (1904), A. Čehovs uzraksta darbus “Gravā”(1901), “Ķiršu dārzs”(1903), M. Gorkijs lugas ”Dibenā”(1902) un “Ienaidnieki”(1906). V. Meierholds 1906.gadā pieņem iestudēšanai A. Bloka lugu “Balagāniņš”, kas vērsta pret toreiz modē nākušu dekadentismu, un tajā pašā laikā Bloks ciklā “Kuļikovas laukā” paredz cildenu un dumpīgāku dienu sākumu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register