Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:139610
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.09.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  Kinematogrāfijas rašanās    5
1.1.  Pirmie kustīgie attēli    5
1.2.  Pirmie soļi ceļā uz kino    5
1.3.  Turpmāka attīstība    6
1.4.  Kino uz dzimšanas robežas    6
1.5.  Rodas kino    7
2.  Skaņa kinoindustrijas vēsturē    8
2.1.  Edisona fonogrāfs un Berlinera skaņu plate    8
2.2.  Stereoskaņas pirmie soļi    9
2.3.  Dolby sistēmu pirmsākumi    9
2.4.  Skaņas pilnība    10
3.  Kino attīstība 20.gs    10
3.1.  Pirms I Pasaules kara    10
3.2.  20.gs. vidus    11
4.  Holivuda    12
5.  Kino Latvijā pēc 2. Pasaules karas    13
6.  Kino žanri mūsdienās    16
6.1.  Mūsdienās pazīstamākie kino žanri un apakšžanri    17
  Ārzemju kino zvaigznes    20
7.1.  Čārlijs Čaplins    21
7.2.  Merilina Monro    21
7.3.  Marlēna Dītriha    22
  Latvijas kino zvaigznes    23
8.2.  Vija Artmane    23
8.3.  Ēvalds Valters    24
8.4.  Velta Līne    24
8.4.  Eduards Pāvuls    24
  Kino balvas    25
9.1.  Amerikas kinoakadēmijas balvas    25
9.2.  Balvu piesniegšana    25
9.3.  Nominācijas    26
9.4.  Zelta globuss    26
10.  Kino nākotnē    26
  SECINĀJUMI    27
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    28
Extract

Kino - viena no jaunākajām un tajā pašā laikā viena no populārākajām mākslām. Tās vēsture, salīdzinot ar tūkstošgadīgu mūzikas, mākslas vai teātra vēsturi, ir īsa. Taču miljoniem skatītāju katru dienu piepilda kinoteātru zāles, un vēl vairāk cilvēku skatās filmas televīzijā. Kino ir spēcīga ietekme uz jauniešu sirdīm un prātiem. Protams, ka tā ir piesaistījusi sociologu, estētiķu, mākslas zinātnieku, kultūras teorētiķu uzmanību.
Kino radās kā sintētiska māksla: tas apvienoja sevī citu mākslu, tajā skaitā literatūras mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un pieredzi. Tēlotājmāksla, īpaši glezniecība, literatūra, mūzika, arhitektūra, teātra pieredze tomēr nepadarīja kino par kādu īpašu, ”pāri stāvošu” mākslu: kino neko neuzspieda, neaizvietoja, tikai papildināja zināmo, tradicionālo mākslu rindu.
Kino par mākslu pārvērtās strauji, taču tā nebija viegla “piedzimšana”. Kino valodu meklēja un pilnveidoja desmitiem, neilgi pēc tam pat simtiem kinomeistaru visā pasaulē.
Skatoties filmu, zinām, ka viss, ko redzam uz ekrāna, ir tikai attēls. Tomēr uztveram to kā realitāti, dzīvojam līdzi varoņiem. Pirmie skatītāji dažkārt slēpjas zem krēsliem vai vismaz aizvēra acis, kad viņiem šķita, ka no ekrāna viņiem virsū brauc vilciens. Pirmatnējo tautu skatītāji, pirmoreiz sastopoties ar kino, nereti gāja aiz ekrāna meklēt uz tā redzamos cilvēkus un lietas un bija pārsteigti, neko neatraduši. Tik liels bija un arī šodien ir ekrāna attēla realitātes efekts.
Ticamības pamatā ir attēla fotogrāfiskā precizitāte. Cilvēki un lietas, gaisma un ēnas, tālumā sajuta – viss kā dzīvē. Taču galvenais ir kustība, ko fiksējusi kinokamera, kas it kā kļuvusi par skatītāja acīm. Rodas sajūta, ka paši visur esam klāt. Tas ir kino iedarbības spēka avots.
Šajā darbā mēs gribētu pastāstīt par kinematogrāfijas attīstības vēsturi, par pazīstamākajiem kino zvaigznēm, par kino vēsturi Latvijā un arī par kino nākotnes attīstību.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register