Strauji mainīgajā uzņēmējdarbības, politikas un ekonomikas kopumā vidē ir svarīgi spēt notiekošos procesus iedalīt konkrētās grupās, lai būtu iespējams efektīvi un ātri reaģēt uz notikumiem tajās. Šim nolūkam var izmantotas dažādas daudzdimensiju analīzes metodes. Viena no šīm metodēm ir klasteru analīze. Globalizācija ir nopietni mainījusi klasteru nozīmi, un to loma konkurences jautājumos ir kļuvusi ļoti nozīmīga. Tie ir kļuvuši par svarīgu un kompleksu organizācijas formu, kam ir liela ietekme uz produkcijas potenciālu, eksportu un konkurences priekšrocībām ekonomikā.
Klasteru analīzes metodoloģija ir plaši pielietojama medicīnā, arheoloģijā, psiholoģijā, kā arī mārketinga pētījumos un ne tikai. Šī metode ir vērtīgs datu analīzes rīks liela apjoma informācijas klasifikācijā tās tālākās apstrādāšanas nolūkos. Ar klasteru analīzi saprot nevis kādu noteiktu metodi, bet dažādu klasifikācijas algoritmu kopu, kas palīdz atrast atbildi uz kopējo pamatjautājumu — kā organizēt datus nozīmīgās struktūrās.…