-
Klienta skaita palielināšanas iespējas
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
LITERATŪRAS APSKATS. | 4 | |
1. | Mārketings, tā nozīme | 4 |
1.1. | Mārketinga stratēģija klientu piesaistē | 5 |
1.1.1. | Mārketinga informācijas sistēma | 6 |
1.1.2. | Klientu attiecību vadīšana | 8 |
1.2. | Mārketinga plānošana | 8 |
1.2.1. | Komunikācija | 9 |
1.2.2. | Informācija | 10 |
2. | Tradicionālais un attiecību mārketings | 12 |
2.1. | Attiecību mārketinga pieeja klientiem | 12 |
3. | Klientu palielināšanas iespējas | 18 |
3.1. | Tiešais mārketings | 18 |
3.2. | Klientu serviss un komunikācija | 19 |
SECINĀJUMI | 25 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 26 |
Jēdziens “mārketings” apzīmē darbības, ko uzņēmums veic gan tā ietvaros, gan saskarsmē ar klientiem. Šis termins cēlies no vārda “tirgus”, ar to saprotot vietu, kur satiekas pircēji un pārdevēji, lai savstarpēji izdevīgi kārtotu darījumus vai preču un naudas maiņu. Mārketinga mērķis ir panākt, lai klienti velētos veikt darījumus ar uzņēmumu, nevis ar tā konkurentiem. Lai to panāktu, mārketinga speciālistiem klientiem jāpiedāvā tieši tās preces, kuras viņiem nepieciešamas, un par tādu cenu, kas atspoguļotu preču vērtību naudas izteiksmē. Visbiežāk tiek izmantotas divas mārketinga definīcijas. Mārketings ir uzņēmuma vadīšanas process, kas nosaka un prognozē klientu prasības un apmierina tās, nodrošinot uzņēmumam peļņu. (Apvienotās Karalistes Sertificētais mārketinga institūts).
Mārketings ir process, kas ietver preču un pakalpojumu projektu plānošanu un izstrādi, cenu noteikšanu, pārdošanas veicināšanu un preču sadali, lai, ievērojot klientu vēlmes, sasniegtu uzņēmuma mērķus. (Amerikas Mārketinga asociācija).
Cilvēkiem, kas nav saistīti ar mārketingu, šis jēdziens nereti rada negatīvas asociācijas; diezgan izplatīts ir uzskats, ka mārketinga mērķis ir par katru cenu pārdot cilvēkiem to, kas viņiem nav nepieciešams, vai pat krāpt cilvēkus. Patiesībā mārketinga darbiniekiem ir pienākums nodrošināt, lai klienta intereses būtu pirmajā vietā, un citu speciālistu ziņā ir rūpēties, lai uzņēmuma bilance būtu pozitīva un ražošanas process noritētu vienmērīgi. Mārketinga speciālisti labi apzinās, ka klients otrreiz nepirks preci vai pakalpojumu no uzņēmuma, kas nepiedāvā kvalitatīvu produkciju par pieņemamu cenu, un, ja nav klientu, nav arī jēgas uzņēmuma darbībai. Tā kā mārketings attīstījies, mainoties no ražošanas pilnveidošanas koncepcijas līdz patērētāja koncepcijai, mainījusies arī mārketinga kā uzņēmuma vadības funkcijas nozīme. Uzņēmumam lielāko uzmanību pievēršot ražošanai, mārketingam tiek atvēlēta visai maza nozīme. Parasti tā ietver tikai komunikācijas funkciju. Mārketinga process ir aktīva mūsu dzīves sastāvdaļa. Mēs paši pat neapzināmies, kā un kad piedalāmies mārketinga procesā. Mārketinga procesi notiek mums visapkārt, un neatkarīgi no tā, vai mēs to vēlamies vai ne, tie mūs ietekmē un liek pieņemt dažādus lēmumus, kas ir saistīti ar apmaiņas procesu. Līdz ar to šī kursa darba mērķis ir apskatīt un izvērtēt vispārīgo mārketinga būtību un tā darbību ietekmējošos faktorus, kā arī globālā mārketinga būtību, tā attīstības tendences Latvijas un pasaules tirgos. …
Labs teorijas darbs
- Klienta skaita palielināšanas iespējas
- Reklāma un tās pilnveidošanas iespējas SIA "Sportland"
- Reklamēšanās iespējas un izmaksas Jēkabpils masu medijos
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga funkciju analīze BO SIA "Olimpiskais centrs Ledus halle "Liepājas metalurgs"", to raksturojums un pilnveidošanas iespējas
Research Papers for university28
-
Boulinga attīstības iespējas Cēsīs
Research Papers for university10
-
SIA "X" produktu pircēju uzvedība un pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas
Research Papers for university22
-
Digitālās televīzijas kanālu skaita pieauguma ietekme uz auditoriju un medijiem
Research Papers for university6
Evaluated! -
Mārketinga darbības analīze un tālākās attīstības iespējas
Research Papers for university14