-
Klientu apmierinātības mērīšana
Research Papers37 Marketing, Advertising, Psychology, Management
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Klientu apmierinātības mērīšanas metodes | 4 |
1.1. | Klientu apmierinātība | 4 |
1.2. | Klientu apmierinātības mērīšanas loma | 5 |
1.3. | Klientu apmierinātības mērīšanas metožu dažādība | 6 |
2. | Klientu apmierinātības mērīšanas loma uzņēmuma pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā | 12 |
3. | Efektīvākās klientu apmierinātības mērīšanas metodes izpēte viesnīcai ‘Grand Hotel Kempinski Riga” | 17 |
4. | Viesnīcas ‘Grand Hotel kempinski Riga’viesu apmierinātības mērīšanas metodes piemērs | 20 |
Secinājumi un priekšlikumi | 24 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 26 | |
Pielikumi | 28 |
Secinājumi
1. Klientu apmierinātības ir svarīga jebkuram uzņēmumam, kurš ir ieinteresēts sava klienta vēlmju uzlabošanā
2. Klientu apmierinātības mērīšana ir ieteicama, kvalitātes novērtēšanā jebkuras nozares uzņēmumā
3. Klientu apmierinātības mērīšana palīdz uzņēmumam identificēt, kam tieši jābūt uzlabotam
4. Ja uzņēmumā ir ieviests ISO 9001 standarts, tad ir izveidota efektīva klientu vēlmju izsekošanas sistēma. Tas jāsāk pielietot.
5. Klientu apmierinātības mērījumiem nav lielas jēgas bez to praktiskas pielietošanas.
6. SERVQUAL metode visefektīvāk palīdzēs izmērīt viesu apmierinātību autora izvēlētajā maģistra darba objektā, jo viesmīlības industrijas svarīgākais konkurētspējas faktors ir viesu atsauksmes. Jo lielāka klienta apmierinātība, jo pozitīvāka atsauksme. Jo pozitīvākas atsauksmes, jo vairāk lojālu viesu. Jo vairāk lojālu viesu, jo stabilāka izaugsme un peļņas rādītāji.
Priekšlikumi
Neapmierinātība kādā no iepriekšejām epizodēm var ietekmēt klienta nākamās epizodes gaidas, un uztveri. Autore iesaka noteikt pietiekami biežu regularitāti kritēriju svarīguma izvērtēšanai.Tas ļaus precīzāk izprast un mainīt svarīguma uzstādījumus, ja kritēriju nozīmigums klientu vērtējumā neatbildīs viesnīcas nozīmīguma kritērijiem.
…
Klientu apmierinātība (customer satisfaction) ir kā salīdzinājums, kas balstīts uz iedomātā pakalpojuma līmeņa atbilstību reālajam pakalpojuma līmenim. Šāds salīdzinājums grūti mērāms, jo nav reāla, praktiski lietojama etalona, ar kuru līdzināt klientu sajūtas (ieguvumus). Klientu apmierinātības nepārtraukta uzturēšana ir viena no svarīgākajām uzņēmuma sastāvdaļām, kas stiprina klientu lojalitāti. Lai sasniegtu uzņēmuma vai institūcijas mērķi - būt veiksmīgiem, gūt vairāk apmierinātu klientu, ir jāizpēta klienta vēlmes, lai precīzi zinātu, ko viņi gaida no uzņēmuma. Akadēmiskā terminu datubāze definē klientu apmierinātību kā “patērētāja apziņā izveidojušos priekšstatu salīdzinājums ar praktisko pieredzi, kas rodas, izmantojot kādu pakalpojumu” (Bērziņa, 2008). Klientu apmierinātības mērīšana ir viena no Kvalitātes Vadības Sistēmas (KVS) apakšnodaļām. Biznesa partneri savā grāmatā “KVS izveidošana, ieviešana un uzturēšana” apgalvo, ka klientu apmierinātības mērījumi ir galvenokārt līdzeklis, kas var palīdzēt klientiem izteikt savu viedokli par pakalpojumu. Klientu apmierinātības mērījumi var darboties kā konsultācija klientam, kas stiprina viņa lojalitāti (Zygon Baltic Consulting Latvija, 2009). Grāmatā soli pa solim ir aprakstīts, kā vajadzētu darboties uzņēmumam, lai iegūtu jaunus klientus un nepazaudētu jau lojālos. Veiksmīgai uzņēmējdarbībai ir jāievēro klientu apmierinātības pamatnosacījumi. Sekojot līdzi klientu apmierinātībai, uzņēmums var regulēt savas produkcijas vai pakalpojumu kvalitātes gaitu, t.i. uzlabot to, kad tas ir nepieciešams.
- ISO standarta 9001:2000 8.sadaļas "Monitorings, mērīšana un uzlabojumi" skaidrojums
-
Klientu apmierinātības mērīšana
Research Papers37 Marketing, Advertising, Psychology, Management
- Klientu kvalitatīva apkalpošana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Klientu apmierinātības kontrolings
Research Papers for university11
Evaluated! -
ISO standarta 9001:2000 8.sadaļas "Monitorings, mērīšana un uzlabojumi" skaidrojums
Research Papers for university8
-
Klientu kvalitatīva apkalpošana
Research Papers for university30
-
Klientu uzticība vietējām bankām. Klienta lojalitātes nodrošināšana
Research Papers for university25
-
Uzņēmuma klientu apkalpošanas novērtēšana
Research Papers for university9