Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:295375
 
Evaluation:
Published: 06.05.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Organizācija kā lielā grupa   
1.1.  Organizāciju efekts   
1.2.  Birokrātiskā tipa organizācijas   
1.3.  Organizācijas un sabiedrība   
1.4.  Organizāciju kultūra   
2.  Tirdzniecības personāla vadīšana   
2.1.  Mērķu noteikšana un darbības organizēšana   
2.2.  Personāla izvēle un motivēšana   
3.  Indivīds organizācijā   
3.1.  Individuālpsiholoģiskās īpatnības   
3.2.  Motivācija   
3.2.1.  Maslova vajadzību hierarhija   
3.2.2.  Hercberga divu faktoru teorija   
3.2.3.  Alderfera vajadzību teorija   
3.2.4.  Makklellanda vajadzību teorija   
3.2.5.  Vruma ekspektāciju teorija   
3.2.6.  Adamsa taisnīguma teorija   
4.  Klientu attieksme   
4.1.  Attieksmes komponenti   
4.2.  Attieksmes īpašības   
4.3.  Dažādu izmaiņu ietekme uz attieksmi   
4.4.  Jūtu nozīme patērētāju attieksmes izpētē   
Extract

Ievads

Kā jau katras firmas, uzņēmuma, organizācijas, mērķis ir ievērot mārketinga būtību – veikt uzņēmējdarbību, kas efektīvi un produktīvi veicina apmaiņu, kuras mērķis ir klienta vēlmju un vajadzību apmierināšana, radot produktu (pakalpojumu), to izplatot, virzot tirgū un nosakot cenu. Citiem vārdiem sakot, mārketinga pamatā ir cilvēku vēlmju un vajadzību apmierināšana, nodrošinot viņus ar īsto produktu par īsto cenu, pārdodot to īstajā vietā, nodrošinot ar īsto informāciju un darot to visu pēc iespējas labāk un kvalitatīvāk. Organizācijai ir jāparedz un jāprot noteikt un apmierināt pircēju vajadzības, vēlmes un intereses efektīvi un profesionāli, radīt pozitīvu klientu attieksmi pret uzņēmumu, ņemot vērā visu sabiedrības locekļu labklājības attīstības intereses. Tādā veidā paaugstinot un palielinot peļņu. Organizācija, savā mārketinga darbībā risina trīs principiālus uzdevumus: ņem vērā sabiedrības intereses, apmierina pircēju vajadzības, palielina savu peļņu. Tās mērķis – nodrošināt gan atsevišķa patērētāja, gan arī visas sabiedrības ilglaicīgu labklājību.
Lai veiksmīgāk organizācija sasniegtu savu mērķi ir jāpārzina tās psiholoģija. Organizāciju psiholoģija ir lietišķās psiholoģijas nozare, kas nodarbojas ar cilvēku uzvedības, emocionālo un kognitīvo procesu izpēti darba vidē un iegūto zināšanu praktisko lietošanu organizāciju efektivitātes paaugstināšanai. Organizācijas psiholoģijas mērķis ir apkopot un analizēt informāciju par indivīda un grupu uzvedību organizācijās, vispārināt iegūtās zināšanas un meklēt optimālos risinājumus ar darbu saistītiem jautājumiem, vienlīdz ievērojot darba devēja, darba ņēmēja un sabiedrības intereses.
Mūsdienu organizācijas psiholoģijas pirmsākumi meklējami Hotornas eksperimentos, kuri tika veikti laikā no 1924. Līdz 1932.gadam nelielā ASV pilsētiņā, llinoisas štatā. Rietumu Elektrības kompānija vēlējās paaugstināt darba ražīgumu savā Hotornas filiālē, kura ražoja telefona relejus. To paredzēja panākt, uzlabojot darba apstākļus (apgaismojumu, ventilāciju) un pilnveidojot darba režīmu. Šim nolūkam tika pieaicināta pētnieku grupa Hārvarda Universitātes psiholoģijas profesora Eltona Meijo (Mayo) vadībā. Uzņēmumā strādājošo darbinieču vidū tika izdalīta īpaša eksperimentāla grupā. Tajā līdzās darba apstākļu uzlabošanai pakāpeniski tika ieviesti arī citi jaunievedumi: biežāki un garāki pārtraukumi darbā, bezmaksas kafija un sendviči, par stundu saīsināta nedēļas pēdējā darba diena, sestdiena kā brīvdiena u.tml. Meistariem lika pievērst vairāk uzmanības šīm darbiniecēm. Ar katru jaunievedumu soli darba ražīgums eksperimentālajā grupā pakāpeniski pieauga. Sākoties Lielajai krīzei, eksperiments tika pārtraukts, darbiniecēm nācās atgriezties iepriekšējos darba apstākļos un pie iepriekšējās darba kārtības. Pētniekiem par lielu pārsteigumu darba ražīgums šajā grupā ne tikai turpināja pieaugt, bet pat pārsniedza labvēlīgi radītajos apstākļos sasniegto. Kas tad bija noticis? Pateicoties tam, ka darbinieces bija izraudzītas eksperimentam, viņas izjuta savu nozīmīgumu, palielinājās viņa darba motivācija. Viņām bija izveidojušās labas savstarpējās attiecības, kā arī attiecības ar meistariem, kuri iepriekš bija ļāvuši viņām pašām noteikt savu darba tempu un veikt darbu tā, kā viņas pašas to uzskatīja par ērtāku.
Hotornas eksperimenta rezultāti ļāva izdarīt secinājumu, ka darba motivācija, produktivitāte un kvalitāte ir cieši saistītas ar savstarpējām attiecībām darba vietā [11.,4-5;155].

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1113033
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register