Preses konference “ikdienišķajam” cilvēkam parasti asociējas ar kādas oficiālas amatpersonas – Valsts prezidenta, Ministru prezidenta – uzrunu masu medijiem vai ar žurnālistu pūļiem ap populāru mūziķi vai kinozvaigzni, kura ieradusies Latvijā un sniedz intervijas. Pilnīgi pieļauju, ka preses konference cilvēkiem nesaistās ne ar pozitīvām, ne negatīvām norisēm, tāpat tā automātiski netiek saistīta ar organizācijas sabiedriskajām attiecībām vai personības tēla spodrināšanu.
Tomēr ir pilnīgi skaidrs, ka preses konference ir nozīmīgs sabiedrisko attiecību ierocis. Visādā ziņā – ja konference tiek rīkota, tad tai ir jābūt nevainojamai, lai nepanāktu pretēju efektu vēlamajam. Preses konferences var būt gan ar mērķi sniegt papildus informāciju, kas žurnālistus interesē, gan ar mērķi piesaistīt uzmanību procesiem, kas varbūt nešķiet tik saistoši. Jebkurā gadījumā neveiksmīgi noorganizēta preses konference var būt “stop” zīme turpmākām sabiedrisko attiecību aktivitātēm.
Tāpēc šī referāta mērķis ir noskaidrot, kas ir jāievēro, lai preses konference būtu veiksmīga, lai žurnālists būtu ieguvis to, ko vēlējies (vai vismaz viņam tā šķitis) un aizietu apmierināts un lai viņš par šo organizāciju interesētos arī turpmāk.
Referātā apskatīta gan preses konferences kā sabiedrisko attiecību līdzekļa efektivitāte un lietderīgums, galvenie priekšnosacījumi, lai izvēlētos to rīkot, kā arī sniegti praktiski padomi konferences organizēšanā – plānošanā, sagatavošanā un realizēšanā. Jāatzīst gan, ka literatūras avotu pieejamības dēļ lielākā daļa padomu sniegti no ASV pieredzes, kas ne vienmēr atbilst Latvijas apstākļiem. Taču daudzviet es pats sniedzu savu skatījumu par attiecīgajiem punktiem, vadoties no personīgās pieredzes, rīkojot un apmeklējot preses konferences.…