Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:468642
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2018.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Ievads    5
1.  Smadzeņu struktūra    6
2.  Cilvēka kognitīvās spējas    8
2.1.  Vārda “Kognitīvs” nozīme    8
3.  Maņu orgāni    9
4.  Smadzeņu un maņu orgānu saite    10
5.  Kā attīstīt atmiņu?    12
6.  Kā attīstīt uzmanību?    14
7.  Kognitīvo spēju ietekmēšana uz emocijām    15
8.  Kognitīvo spēju darbība bērniem    17
  Secinājumi    18
  Literatūras avoti    19
Extract

6. Kā attīstīt uzmanību?
Ar uzmanības palīdzību cilvēks aktīvi atlasa ierobežotu informācijas apjomu no milzīgā informācijas kopapjoma, ko iegūst no sajūtām, atmiņām un citiem kognitīvajiem procesiem (Sternberg, 1999). Uzmanība ietver kā apzinātos, tā arī neapzinātos procesus. Ja mēs pievērstu uzmanību visas informācijai, ko saņemam, tad drīz vien justos pārslogoti. Uzmanība dod iespēju saprātīgi izmantot mentālos resursus. Padarot vājākus vienus stimulus, mēs varam izcelt citus – tos, kas mūs īpaši interesē. Šis process palielina iespēju, ka varēsim ātri un precīzi apstrādāt informāciju un reaģēt uz mūs interesējošiem stimuliem.
Uzmanībai ir vairākas īpašības un funkcijas:
Signālu noteikšana un modrība. Tā ir iespēja indificēt mēs interesējošos stimulus. Modrība ir ļoti nepieciešama tādās profesijās kā, piemēram, miesassargs vai gaisa satiksmes kontrolieris.
Meklēšana. Tā ir noteikta stimula aktīva meklēšana. Piemēram, iznākot no lielveikala un nespējot atcerēties, kur novietojām automašīnu, mēs pārskatām apkārtni un pievēršam uzmanību noteiktām auto pazīmēm (krāsa, modelis u.c.).
Selektīvā uzmanība. Tā ir spēja pievērsties noteiktiem stimuliem un vienlaikus ignorēt citus. Selektīvā uzmanība palīdz strādāt iluzionistiem, bet saviesīgā pasākumā tā dod iespēju veltīt uzmanību saruna biedram, neņemot vērā pārejo cilvēku balsis. Tomēr selektīvā uzmanība ir relatīva.
Sadalītā uzmanība. Tā ir spēja koncetrēties uz diviem stimuliem vienlaikus. Piemēram, mēs spējam vienlaikus gatavot ēdienu un runāt pa telefonu. Cilvēki veiksmīgāk sadala uzmanību, ja uzdevumi ir dažādās modalitātēs- piemēram, ir viegli klausīties mūziku un raksīt, bet grūtāk – skatīties filmu un rakstīt. Tāpat grūti ir vienlaikus veikt divus verbālus uzdevumus, pat ja tie ir dažādās modalitātēs (Sternberg, 1999).

Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register