1.Tilta klāja un siju statiskā aplēse un elementu dimensionēšana; aprēķina shēmas.
2.1. Brauktuves klāja aprēķins.
Brauktuves konstrukcijas elementus koka tiltiem aprēķina automobiļa smagākā riteņa slodzei, jo vienmērīgi izkliedētās automobiļu un kāpurķēžu traktoru slodzes ir mazāk bīstamas.
Divkārša klāja aprēķins.
Pieņemtie lielumi:
c = 0,8 m – attālums starp šķērssiju asīm (pieņem 0,5 m < l0 < 1,0 m);
Ø = 0,24 m – šķērssiju diametrs;
- augšējā dēļu klāja biezums (novietoti tilta garenvirzienā);
m – apakšējā dēļu klāja biezums (pieņem >7 cm);
Rdb=13,7 MPa – aprēķina pretestība liecē (dēļiem pie 25% );
a = 0,2 m – riteņa saskares garums.
2.1.1. Slodzes sadalīšanās garums tilta garenvirzienā:
m
2.1.2. Attālums starp klāja atbalsta laukuma iekšējām malām:
l1=c-dšķ/3=0,8-0.24/3=0,72 m
2.1.3. Aprēķina laidumu:
lapr.=l1+=0,72+0,10=0,82m >c=0,8m, tāpēc aprēķina laidumu pieņem lapr=c=0.8m.
Maziem tiltiem, kuri rēķināti uz slodzes klasi A8, braucamās daļas elementi jāpārbauda uz vienas ass slodzi A11 (108kN). Viena riteņa slodze būs P=108/2=54kN. Tā kā virsējais klājs novietots tilta garenvirzienā, tad uz katru apakšējā klāja elementu darbojas 1/3 riteņa slodzes:
P1=P/3=54/3=18kN.…