Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:825898
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Kompetence un tās veidi    3
1.1.  Profesionālā komptence    3
1.2.  Sociālā komptence    4
1.3.  Individuālās attīstības jeb sociālkultūras kompetence    7
2.  Emocionālā inteliģence un kompetence. Emocionālās kompetences veidi    8
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    10
Extract

1. Kompetence un tās veidi
Kompetence (competens) nozīmē lietpratību, plašas zināšanas kādā jomā, jautājumā, darbības sfērā. Kompetence ir gatavība darbībai, subjekta izziņas vajadzība; personības attīstības veseluma procesuāls, integrējošs rādītājs, individuāli psiholoģiska, sociāla kvalitāte, spējas, kas nodrošina sekmīgu darbības veikšanu; arī amatpersonu pilnvaru apjoms, to izpildes pārzināšana.
Kompetencei var izšķirt plašu veidu sarakstu, piemēram Dž. Ravens izšķir gandrīz 37 kompetences veidus (Равен Дж. “Компетентность в современном обществе. Выявление, развитие и реализация.”). Šājā darbā tiks izskatīti galvenie kompetences veidi.
Kompetences struktūras veidi:
profesionālā kompetence,
sociālā kompetence;
individuālās attīstības jeb sociokultūras kompetence.
Profesionālā kompetence
Profesionālā kompetence ir spēja realizēt aktivitātes amata funkciju ietvaros, izmantojot vērtību filtru, zināšanu selektīvā izvēlē veidojot prasmes, spēja integrēt zināšanas un vērtības mērķu sasniegšanai profesionālā darbā. Tā izpaužas kā analītiskās atspoguļošanas prasme, modelēšanas prasme, uzskatu, pieredzes, eksperimentu apkopošanas, sistematizēšanas, uzvedības modelēšanas prasme.
Profesionālās kompetences veidošanās process ir atkarīgs no zināšanu līmeņa, pieredzes, vērtīborientācijas, informatīvā nodrošinājuma, radošuma, aktivitātes, zināšanu socializācijas un prasmes lietot profesijā. Piemēram, uzņēmuma vadītāja profesionālajā kompetencē ietilpst profesionālās spējas un ētiskā kompetence, jo darba saturs izpaužas saskarsmes darbībā (klientu un darbinieku vajadzību un interešu respektēšanā, izpratnē, identificēšanā, ētiskā atbildībā un pārvaldībā).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register