Secinājumi
Darba mērķis bija izpētīt un analizēt dažādos akadēmiskajos informācijas avotos atrodamo informāciju par interneta komunikāciju, raugoties uz to no psiholoģijas viedokļa, kā saziņa informācijā ietekmē cilvēku. Mērķis tika sasniegts pētot dažādu autoru sniegto informāciju un veicot literatūras analīzi.
Darba gaitā tika secināts, ka ir izsvērti dažādi personību tipi, ar kuriem var sastapties komunicējot globālajā tīmeklī. Komunicējot internetā cilvēks var atklāt gan savu patieso dabu, gan par to melot, jo iespējams radīt tādu identitāti, kādu lietotājs vēlas. Komunikācijas iespējas internetā ir neierobežotas, tās gan palīdz, gan kaitē cilvēka reālajai dzīvei, tāpēc svarīgi mācēt tās nošķirt.
Referāts tika sadalīts trijās daļās, kurās analizēta un apkopota informācija. Pirmajā daļā, aplūkojot komunikācijas struktūru secināts, ka tā ir sarežģīta, jo lai veidotos prasmīgs dialogs, jādomā par dažādiem faktoriem. Otrajā daļā noskaidrots, ka cilvēka raksturu internetā var noteikt, aplūkojot viņa saziņas veidu, jo cilvēks var būt kluss un intraverts vai tieši pretēji – ekstraverts. Trešajā daļā secināts, ka globālais tīmeklis nav iedomājams bez dažādiem riskiem, jo sazinoties internetā jārēķinās ar nepatiesas informācijas saņemšanu.
Tika noskaidrots, ka komunikācija interneta vidē atšķiras no saziņas saskarsmē. Salīdzinot interneta komunikāciju ar tiešo komunikāciju var secināt, ka tās abas ir neatņemama dzīves sastāvdaļa, turklāt viena nevar pastāvēt bez otras, ja komunikatori vēlas, lai domu apmaiņa izdotos veiksmīga.
Tika secināts, ka interneta komunikācija mūsdienās ieņem lielu lomu cilvēku dzīvē, turklāt lai sazinātos internetā bieži tiek patērēts ilgāks laiks, kā sazinoties tiešajā komunikācijā.
…