Secinājumi
1. Konflikti ir divu pušu nesaskaņas, kam ir gan pozitīvas, gan negatīvas sekas. Konflikti spēj gan uzlabot attiecības konfliktējošo pušu starpā, gan arī uzlabot grupas darbu, bet tai pat laikā konflikti spēj pilnībā sagraut tā jau saasinātās attiecības starp konfliktējošajām pusēm.
2. Dzīve kopā ar bērniem rit spontāni, tādēļ ir vajadzīga intuīcija, lai nenokļūdītos.
3. Bērniem pirmskolas vecumā ir svarīgi iemācīt mīlēt citus un piekāpties, risināt konfliktsituācijas mierīgā ceļā.
4. Konflikti iedalās divos veidos: starppersonu un starpgrupu konfliktos.
5. Jauniešu vecuma bērni jūtās pietiekami pieauguši, bet viņus ierobežo apstākļi, tāpēc tie konfliktē ar cilvēkiem, kas nostājušies viņu ceļā, lai piepildītu savas ieceres un plānus.
6. Konflikti ir neizbēgama parādība, jo grupas vide un paši tās dalībnieki nemitīgi mainās. Konflikti klasēs, pusaudžu vidū ir bijuši un, jādomā , būs arī turpmāk. Ja tos neveidos materiālas dabas atšķirības, atradīsies citi iemesli.
Labāk no sirds pastrīdēdies, nekā bez sirds saticīgi dzīvot.
/G.Upīts/
…