Ikkatrs no mums sadzīvē saskaras ar dažādām konfliktsituācijām. Dažas no tām ir nopietnas, citas – ne tik, taču tas jebkurā gadījumā ietekmē iesaistītā indivīda dzīvi, attieksmes, uzskatus.
Konflikti organizācijā atšķiras no ikdienas starppersonu konfliktiem, ko parasti cilvēki iedomājas vispirms. Šajos konfliktos ir iesaistīta cilvēku grupa, kam ikdienā jāsadarbojas. Tā ir arī nozīmīga organizācijas dzīves daļa – no tā atkarīga ne tikai darba produktivitāte un kvalitāte, bet arī peļņa, darbinieku apmierinātība ar darba apstākļiem, kas spēcīgi ietekmē organizācijas tēla un reputācijas veidošanu. Protams, visvieglāk ir pagriezt problēmai muguru un aiziet, taču tas nav pareizākais veids, kā atrisināt konfliktu vai problēmu. Tādēļ svarīgi prast konfliktu analizēt, izprast un risināt.
Šajā darbā, izmantojot četrus organizācijas pieejas modeļus – cilvēku resursu, strukturālo, politisko un simbolisko, kā arī līderību un vadības stilu, analizēta konfliktsituācija peļņu nesošā organizācijā, kur ir svarīgs kontakts ar klientu.…