Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:223007
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.10.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Konfliktu veidi un to atrisināšanas metodes    4
1.1.  Konfliktu veidi    4
1.2.  Konfliktu rašanās un atrisināšanas shēma    4
2.  Konfliktu cēloņi organizācijā    5
2.1.  Vajadzība efektīvi veikt savu darbu    5
2.2.  Virzība uz saviem mērķiem    6
2.3.  Nepieciešamība pēc resursiem    6
2.4.  Nepieciešamība aizstāvēt savu viedokli un tieksme meklēt savu izdevīgumu    6
2.5.  Tieksme vadīties pēc saviem uzskatiem par to, kas ir galvenais(atšķirīgas vērtību sistēmas)    6
3.  Konfliktu cēloņi, kuri ir radušies uzņēmuma darba organizācijas procesos    7
3.1.  Pienākumu sadalē    7
3.2.  Neapmierinošā komunikācijā    7
3.3.  Neviennozīmīgi darba kvalitātes vērtēšanas kritēriji    7
3.4.  Stratēģiskie mērķi un uzdevumi    8
  1.mērķis Pārmaiņu vadība    8
  2.mērķis. Varas un pilnvaru deleģēšana.    9
  3.mērķis. Personāla resursu vajadzību noteikšana.    9
  4.mērķis. Personāla piesaistīšana un noturēšana.    10
  5.mērķis. Darba vides uzlabošana.    11
4.  Kā iespējams organizācijā samazināt konfliktu skaitu    12
4.1.  Precizējot un izskaidrojot darba prasības    13
4.2.  Ievērojot līgumsaistības    13
4.3.  Uzlabojot informācijas apmaiņu starp atsevišķām organizācijas struktūrvienībām    13
4.4.  Nosakot kopīgus organizācijas mērķus    13
4.5.  Pilnveidojot atalgojumu sistēmu    13
5.  Konfliktu risināšanas taktikas    14
5.1.  Aiziešana no konflikta    16
5.2.  Pielāgošanās, konflikta nolīdzināšana, piekāpšanās    16
5.3.  Piespiešana, konkurence, sacensība    16
5.4.  Kompromiss    17
5.5.  Sadarbība    17
  Izmantotā literatūra    18
Extract

Apvienojoties organizācijā vairākiem cilvēkiem ar atšķirīgu dzīves pieredzi, izglītību, vērtību sistēmu, uzskatiem un attieksmi, būtu paradoksāli gaidīt, ka šāda kopdarbība noritēs bez konfliktiem. Uzņēmums bez konfliktiem – tas ir neiespējami.
Ja kāds apgalvo, ka viņa uzņēmumā konfliktu nav, rodas jautājums – vai tā darbiniekiem ir iespējas atklāti paust savu viedokli, un vai uzņēmums attīstās? Aplams ir ikdienišķais uzskats, ka konflikti – tas ir kaut kas negatīvs, nepatīkams un izskaužams no uzņēmuma ikdienas.
Faktiski konflikts ir pretrunas starp divām vai vairākām pusēm, interešu, vajadzību sadursme, kam var būt gan pozitīvas, gan negatīvas sekas. Šīs pretrunas var būt dažādas – starp diviem darbiniekiem, darbinieku un vadītāju, vadību un darbiniekiem, starp atsevišķām organizācijas grupām utt.
Kā apgalvo organizāciju pētnieki, konflikti ir uzņēmuma attīstības iespējas. Jautājums tikai, kā šī iespēja tiek izmantota funkcionāli, apskatot problēmu un tās risinājuma iespējas no dažādiem viedokļiem, tādējādi pieņemot optimālāko lēmumu vai disfunkcionāli izmantojot konflikta risināšanā autoritāras metodes, spītīgi paliekot pie sava viedokļa, klusējot utt.
Tātad konflikti uzņēmuma darbību var ietekmēt gan pozitīvi, gan negatīvi atkarībā no tā, kā tie tiek risināti.
Konflikti pēc savas būtības nav ne slikti, ne labi. Konfliktu vērtība atkarīga no tā, vai izmanto kā attīstības iespēju vai ļauj tiem “graut organizāciju no iekšpuses”.
Mūsdienu menedžmenta pārstāvji ir pārliecināti, ka daži konflikti ir pat vēlami un lietderīgi, it īpaši alternatīvu izstrādāšanas stadijā pirms lēmuma pieņemšanas un izraisa darbības efektivitātes paaugstināšanos.
Konfliktu veidi organizācijās var būt visdažādākie:
Personības iekšējais konflikts; Izpaužas kad vienam cilvēkam (darbiniekam) tiek izvirzītas dažādas prasības)
Konflikti starp divām personām;
Konflikts starp personību un cilvēku grupu;
Konflikts starp cilvēku grupām;
Konfliktu iemesli bieži saistīti ar ierobežotu resursu sadali, ar uzdevumu savstarpējo atkarību, ar mērķu un uzdevumu manieres atšķirībām, ar dažādu vērtību mērauklu un dzīves stilu, kā arī ar citiem iemesliem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1217632
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register