Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:846800
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.12.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  IEVADS    3
2.  KONFLIKTU JĒDZIEN    4
3.  KONFLIKTU IEMESLI    5
4.  KONFLIKTU SEKAS    7
5.  KONFLIKTA PĀRVALDĪŠANAS PAŅĒMIENI UN RISINĀŠANAS STILI    8
6.  KONFLIKTU KONSTATĒŠANA UN ANALĪZE    9
7.  NOBEIGUMS    15
8.  IZMANTOTO LITERATŪRU SARAKSTS    16
Extract

Jebkuras organizācijas darba rezultāts taisni ir atkarīgs no tā, kā šās organizācijas kolektīvs īsteno uzliktos uzdevumus un sasniedz noteiktus mērķus. Ņemot vērā to, ka cilvēki pēc savām psiholoģiskajām īpašībām ir ļoti atšķirīgi: katram ir savi mērķi, savi viedokļi, dažāda dzīves pieredze, atšķirīgs intelektuālais un izglītības līmenis, nerunājot jau par motīviem, vēlmēm, vecumu un dzimumu. Šī daudzejādība rada sadarbības un kopdzīves problēmas, līdz ar ko var uzdot jautājumu: vai ir iespējams dzīvot un veismīgi strādāt bez konfliktiem?
Runājot par kādu cilvēku apvienību – organizāciju, jāatzīst, ka vispār bez konfliktiem šī organizācija eksistēt nevar. Ņemot vērā agrāko administratīvo-pavēlošo vadīšanas sistēmu, darbības sfērā konfliktu nebija. Darbojās princips: visi klusē un pilda to, kas ir pavēlēts. Bet tas tikai virspusē padarīja konfliktu neredzamu. Konflikts eksistēja organizācijas iekšā un galu galā tam bija jāizraujās arā, kas izraisīja smagas sekas. Diemžēl patreiz ir vēl sastopami tādi vadītāji, kuri vadot organizāciju, joprojām izmanto vienkaršotu vadības stilu, bet tomēr dzīve piespiež meklēt citas vadīšanas metodes un veidus, īpaši patreizējā konkurences fonā. Prakse un teorētiskās rekomendācijas rāda, ka tomēr lietderīgi izmantot citu pieeju pie organizācijas, tai skaitā uzņēmuma vadīšanas. Runa iet par īsto sadarbību, kur darbinieks jeb padotais un vadītājs kādas problēmas risināšanā saskaņo savus priekšstatus un ņem to vērā lēmumu pieņemšanā. Piedāvājums un pretpiedāvājums, savā ideālā kopumā veido kopīgo konfliktsituāciju neizraisošo lēmumu. Šī kolektīvā vadīšanas stila shēma, ja pat rada konfliktsituāciju, to pārvērš konstruktīvajā plāksnē. Grūtāk ir ar konfliktiem, kuri ietekmē organizācijas darbību, bet kuriem nav tiešas saistības ar uzdevumiem, kurus īsteno šī organizācija. Runa iet par starppersoniskiem konfliktiem, kuri ir sasistīti ar cilvēku psiholoģiskajām īpašībām un atšķirībām.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register