Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:448678
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.05.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Extract

Izglītības iestādē, tāpat kā jebkurā citā organizācijā, var rasties konfliktsituācijas un to iemesli var būt dažādi, tāpat kā konfliktu risināšanas metodes. Konflikti var būt negatīvi - izraisa nesaskaņas starp darbiniekiem, iestādes struktūrām (bremzē konkrētās organizācijas attīstību) utt. Kā arī pozitīvi – saskaroties ar konfliktsituācijām darbiniekiem rodas jaunas idejas, ieceres, kas var uzlabot visas iestādes darbību, pavērt jaunas un plašākas iespējas (neļauj iestādei ieslīgt ikdienas rutīnā, liek sekot inovācijām, ieviest tās praksē un veiksmīgāk konkurēt darba tirgū – sagatavot atbilstošas kvalifikācijas speciālistus).
Izglītības iestādes strukturālā shēma parāda organizācijas uzbūvi un kontaktu veidus, kādi raksturīgi dotajai iestādei (skat. shēmā). Tai raksturīgākās pazīmes:
Veselums
Strukturētība
Savstarpējā atkarība
Autonomija
Adaptācija
Hierarhija
Unikalitāte
Organizācijas struktūra ir izveidota atbilstoši organizācijas mērķiem. Tā ir funkcionālās organizācijas tips – visi vienā funkcionālajā aktivitātē iesaistītie darbinieki ir iekļauti vienā struktūrvienībā. Izmantojot šādu iedalījumu ir vieglāk kontrolēt izglītības iestādē notiekošas procesus, domu apmaiņu, mācību procesu un veikt nepieciešamo kontroli. Izglītības iestādē starp struktūrvienībām un vadītājiem ir gan horizontālie sakari – tie ir viena līmeņa, gan vertikālie – tie norāda pakļautību, pēc tiem var spriest par iestādes strukturālo hierarhiju.
Organizācijā ir izstrādāts ļoti jauks rīcības plāns audzēkņiem problēmsituāciju gadījumos – audzēknis var vērsties pie jebkura darbinieka (uzticības persona), iepazīstināt ar savu radušos problēmu (jānokārto dokumenti, cieš no vardarbības utt.) un attiecīgi lūgt palīdzību (skat. shēmā). Tā ir attēlota kā lineārā komunikāciju sistēma, bet reāli tā ir funkcionālā, jo notiek sadarbība arī horizontālā līmenī.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1162887
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register