Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:800200
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  KONFLIKTA JĒDZIENS    4
2.  KONFLIKTU RAŠANĀS CĒLOŅI, KONFLIKTU KLASIFIKĀCIJA    5
2.1  .KONFLIKTU TIPI UN VEIDI    7
2.2.  KONFLIKTI DARBA VIETĀ    7
4.  KONFLIKTA SITUĀCIJAS ANALĪZE    8
5.  KONFLIKTU RISINĀŠANAS LĪDZEKĻI UN VEIDI    9
6.  KOMUNIKATĪVIE PAŅĒMIENI KONFLIKTU RISINĀŠANĀ    13
6.1.  Pasīvā un aktīvā klausīšanās    13
6.2.  Asertīvā uzvedība    14
6.3.  Prasme argumentēt    14
  NOBEIGUMS    16
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    17
Extract

Ikviena organizācija darbojas pastāvīgi mainīgā vidē, turklāt, jo īpaši mūsu dienās šīs vides izmaiņas notiek arvien ātrāk un biežāk. Cilvēki ne vienmēr var un vēlas pielāgoties vides izmaiņām, bieži vien pat tad, kad izmaiņas ir viņiem labvēlīgas. Tā rezultātā rodas konflikts. Ne organizācijas darbība, ne cilvēka dzīve kopumā nav iedomājama bez konfliktiem. Galvenais uzdevums ir nevis konfliktu novēršana, bet gan to vadīšana.
Konflikts var būt problēmas identificēšanas paņēmiens, jo jebkura konflikta situācija starp cilvēkiem, grupām vai organizācijā liecina par kādu problēmu. To neapzinoties un neformulējot faktisko situāciju, var šo problēmu vēl vairāk padziļināt un saasināt. Konflikts pastāv ikdienā, visbiežāk tas sastopams organizācijās, kurās ir sarežģītas grupas un indivīda attiecības.
Veidojot kopīgu organizācijas plānu, personāla speciālistiem ir jārisina daudzas problēmas, kas saistītas ar viņu darba lauku un atbildības sfērām. Viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir risināt konfliktus, kuri var rasties starp organizācijas vadību un atsevišķiem darbiniekiem uzskatu dažādības dēļ. Lai konflikti nerastos un tos sekmīgi atrisinātu, personāla vadītājam jāzina, kas ir konflikts, kā tas rodas, kā izvairīties no tiem un kādi ir to risināšanas ceļi.
Konflikts ir divu pušu interešu sadursme, kurā vienas puses interešu īstenošana reāli (vai tikai šķietami) izslēdz otras puses interešu īstenošanu. Ar ”interesēm” šeit jāsaprot ne tikai intereses, bet arī mērķi, uzskati, pozīcijas, tendences, utt. Šajā gadījumā puses var būt divi vai vairāki cilvēki, dažādas grupas. 1
Konfliktu var definēt arī kā saskaņas trūkums, kas veidojas indivīdu saskarsmes procesā, negatīvas emocijas, kas rodas mērķu uzskatu, interešu, motīvu nesakritības vai pretdarbības apstākļos2. Konfliktsituācijā dalībnieku emocionālā spriedze palielinās, bet vēlamā rezultāta sasniegšanas iespējas pazeminās, pretrunas netiek atrisinātas, jo vājāk pamatotā argumentācija bieži tiek nomākta. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register