Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:545481
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.10.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Extract

Ķīnieši radīja vairākas reliģiski filozofiskas mācības, no kurām nozīmīgākās bija konfūcisms un daoisms.1 Es savā referātā pievērsīšos konfūcima idejai par ideālu cilvēku.
Vārdam „konfūcisms” atbilst ķīniešu valodas vārds žu (mācīti vīri, literāti- ar specifisku nozīmi „konfūcieši” Tanu dinastijas laikā), un tas norāda arī uz plašāku piederību intelektuālajai kultūrai.2 Apskatīšu konfūcisma mācību par ideālu cilvēku sabiedrībā, ģimenē, valstī.
Konfūcijs (Kun-czi) dzimis 551.-479.g. pirms Kristus, cēlies no zemākas dižciltīgas dzimtas un sākumā ieņēms maznozīmīgu valsts amatu. Drīz viņš atstāja dienestu un darbojās kā apkārtstaigājošs skolotājs.3 Savas zināšanas ieguvis pašmācības ceļā, jo agri bija zaudējis tēvu. Dzīvoja lielu politisku un sociālu satricinājumu periodā, visā zemē izveidojās daudzas nelielas valstiņas, panīka tirdzniecība, palielinājās nestabilitāte, varēja vērot morāles krīzi sabiedrībā- šajā laikā notikušas arī dažādas dabas katastrofas, kas saskaņā ar ķīniešu pārliecību norāda uz tautas morālo degradāciju, norises dabā atspoguļo procesus sabiedrībā.4 Cilvēki nerada piepildījumu tradicionālajos uzskatos, notika jaunu domāšanas veidu, jaunu ideālu meklēšana. Brieda nepieciešamība pēc kārtības kā sabiedrības, tā ikviena cilvēka nedrošajā dzīvē un vajadzēja atrast stabilitāti mainīgajā ritumā.
Čžou dinastijas vara bija kļuvusi ļoti vāja, kaut gan valdnieks oficiāli skaitījās Debess dēls un galvenais priesteris valstī. Ļoti vājinājās patriarhālās tradīcijas valstī, cīņa par varu bija ļoti asiņaina un ilgi jau vairākus gadsimtus, feodālo sadrumstalotību neizdevās pārvarēt, spēcīga korupcija- tas noveda pie milzīga posta. Bija nepieciešamas jaunas idejas situācijas normalizēšanai, valsts glābšanai.5 Taču tām bija nepieciešama autoritāte. Konfūcijs tās atrada sirmās senatnes leģendārajos tēlos. Šāds paņēmiens ir lietots arī citās zemēs un reliģijās. Tika sludināts, ka agrāk valdnieki ir bijuši ļoti gudri, ierēdņi nesavtīgi, bet tauta dzīvojusi pārticībā. It kā ņemot paraugu no tālajiem senčiem, Konfūcijs radīja ideāla cilvēka modeli.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1127395
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register