Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:793226
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.03.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Konfūcisms Ķīnā    4
  Konfūcijs un viņa garīgā attīstība    5
  Konfūcija mācība    5
  Konfūcija mācībās vēlākā attīstībā    6
  Mendzi    6
  Sjuņdzi    7
  Konfūcisms kā valsts reliģija    7
  Neokonfūcisms jeb Lielā harmonija    8
  Konfūcija tradīcija un kults 20.gs.    8
Extract

Konfūcisms ir radies 6.gs.p.m.ē. Džo dinastijas valdīšanas laikā. Tā ir filozofiska un izglītojoša mācība. Tā ir galvenā Ķīnas reliģiskā tradīcija. Lai gan kā valsts iestādījums daudzās vietās vairs nepastāv(īpaši “sarkanajā” Ķīnā), tas lielā mērā caurstrāvo ķīniešu reliģisko domāšanu un pasaules uztveri. Konfūcijs ir lielais skolotājs, bet nav dievība.
Svarīgākā Ķīnas reliģija saistīta ar Konfūcija (Kundzi, Kunfudzi) vārdu. Rietumnieki to parasti dēvē par konfūcismu, kas var radīt iespaidu, it kā ķīnieši pielūgtu Konfūciju vai Konfūcijs būtu šīs reliģijas dibinātājs. Patiesībā tā nav: Konfūcijs uzlūkoja sevi par skolotāju, kas mēģina atjaunot senās ķīniešu tradīcijas, kuras viņš skatīja “cilvēcības” vai “patiesā cilvēka” ideāla gaismā.
Ko īsti nozīmē Konfūcija tradīcija Ķīnā, ir grūti pateikt vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, jānoskaidro, kādas ir Konfūcija (551-479. pr. Kr.) attiecības ar to, kas ķīniešu filozofijā bijis pirms viņa. Viņa labākais avots ir krājums Luņjui (Pārrunas un spriedumi ), ko sarakstījuši viņa mācekļi. Pārrunās un spriedumos viņš attēlots savu mācekļu vidū un viņš runā par dažādām morāles, sabiedriskiem un politiskiem jautājumiem. Īpaša interese tiek pievērsta principam žeņ – cilvēcībai jeb cilvēkmīlestībai – kā svarīgākajam tikumam. Konfūcijs uzskatīja, ka:
 cilvēki ir aizmirsuši senās patiesības,
 svarīga ir cilvēku izglītība,
 būtu jāatgriežas pie dabas likumiem.
Trešā problēma ir Konfūcija mācības divi dažādie formulējumi jeb izpratnes: Mendzi (371 – 289 pr. Kr. ), kas esot it kā bijis Konfūcija mazdēla skolnieks, un Sjuņdzi (298 – 238. pr. Kr. ) uzskati. Līdz ar to parādās divas stipri atšķirīgas cilvēka izpratnes: ideālistiskā (cilvēks ir labs) un naturālistiskā (cilvēks ir ļauns). Ceturtkārt, jāzina, kādas bija Konfūcija tradīcijas ar “valsts” konfūcismu. Pats Konfūcijs ar laiku tika uzskatīts par kādu pārdabisku būtni. No šāda valsts konfūcisma viedokļa, Konfūcijs ir nemaldīgs skolotājs, kurš māca patiesību. Pieckārt, jādomā par Konfūcija mācības attiecībām ar neokonfūcismu...

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register