Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:191663
Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Konkurences raksturojums    5
1.1.  Tirgus veidi    5
1.2.  Konkurence    5
1.3.  Pilnīga konkurence    7
2.  Nepilnīga konkurence    8
2.1.  Monopols    8
2.2.  Oligopols    9
2.3.  Monopolistiskā konkurence    11
3.  Patenti    12
4.  Monopolu ierobežošana    13
5.  Konkurences vide    14
5.1.  Konkurences situāciju un vides raksturojums    14
5.3.  Cenu konkurence    17
5.4.  Ārpuscenas konkurence    18
6.  Konkurētspēja un kvalitāte    18
7.  Konkurētspējas un kvalitātes nodrošināšana tirgus apstākļos    20
8.  Standartizācija kvalitātes un konkurētspējas nodrošināšanas sistēmā    21
8.1.  Standartizācija    21
8.2.  Standarts    21
8.3.  Starptautiskie standarti    22
9.  Konkurences likums Latvijā    22
10.  Uzņēmuma „X’ raksturojums    24
11.  Uzņēmuma „X” darbs ar klientiem    27
12.  Tirgus segmentēšana    27
13.  Uzņēmuma „X” konkurentu raksturojums    28
14.  Reklāmas pasākumi    29
  Secinājumi    30
  Priekšlikumi    31
  Bibliogrāfiskais saraksts    32
  Pielikumi    33
Extract

Mūsdienu tirgu iedomāties bez konkurences nav iespējams. Tā ir sastopama ik uz soļa, gan uzņēmumu vidū, gan privātpersonu starpā (kaut vai darba tirgū).
Tirgus struktūru raksturo pircēju un pārdevēju skaits un īpatsvars. Tirgus struktūra mainās no pilnīgas konkurences ar daudziem pircējiem un pārdevējiem līdz monopolistiskai konkurencei un no oligopola līdz monopolam, kad ir tikai viens pārdevējs.
Lai gan monopolus likums principā aizliedz, neliels skaits likumīgu monopolu tomēr ir. Tie veidojas elektroapgādē, sakaru sistēmā (Lattelekom), komunālajā saimniecībā, īpašs monopolu veids ir patenti, autortiesības, ko aizsargā Bernes konvencija.
Lielākā daļa uzņēmumu darbojas nepilnīgas konkurences apstākļos. Nepilnīga konkurence ietver gan monopolistisko konkurenci, gan oligopolus. Monopolistiskās konkurences apstākļos daudzi pārdevēji piedāvā pircējiem dažādas līdzīgas preces, kurām katrai ir savas īpašas pazīmes.
Oligopola sistēmā dažas plašas firmas kontrolē preču un pakalpojumu tirgu. Monopsons un oligopsons ir tirgus, kurā ir tikai viens vai daži pircēji.
Pretmonopolu likumdošana cenšas veicināt konkurenci un nepieļaut tirdzniecības ierobežošanu. Svarīgākie ir Šērmana un Kleitona likumi, kā arī katras valsts likumdošana, kas kontrolē monopolu darbību.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,48 €
Work pack Nr. 1180756
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register