-
Konkurence naktsmītņu sektorā Jēkabpilī
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | Naktsmītnes- viens no tūrisma sektoriem, to veidi | 4 |
2. | Konkurence, tās veidi un nozīme | 8 |
2.1. | Konkurences veidi | 9 |
2.2. | Konkurences nozīme | 15 |
3. | Naktsmītnes un to raksturīgais piedāvājums Jēkabpilī | 15 |
3.1. | Naktsmītnes Jēkabpils pilsētā | 15 |
3.1.1. | Viesnīca ’’Daugavkrasti’’ | 16 |
3.1.2. | ’’Hercogs Jēkabs’’ | 16 |
3.1.3. | Jēkabpils sporta centra naktsmītne ’’Vārpa’’ | 16 |
3.1.4. | Citrus SPA viesnīca | 16 |
3.1.5. | Motelis ’’Ceļinieks’’ | 16 |
3.1.6. | Kempings ’’Radži’’ | 16 |
3.2. | Jēkabpils naktsmītņu raksturīgais piedāvājums | 18 |
4. | Pieprasījums pēc naktsmītnēm Jēkabpilī | 20 |
5. | Konkurences raksturojums Jēkabpils naktsmītņu sektorā | 23 |
Secinājumi | 31 | |
Priekšlikumi | 32 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 33 |
Tūrisms ir viena no saimniecības terciārā sektora nozarēm, kura ietver sevī daudzas ļoti būtiskas apakšnozares, piemēram, transportu, informācijas sistēmas, naktsmītnes un ēdināšanas uzņēmumus, tirdzniecības uzņēmumus, izglītību, kultūru u.c. Savukārt arī šīm apakšnozarēm ir savas apakšnozares, piemēram, lai veiksmīgi varētu darboties naktsmītnes, tām ir jāsadarbojas ar uzņēmumiem, kuri piegādā enerģiju, ar mēbeļu rūpnīcām, kur tiek izgatavotas mēbeles, lai viesnīcas telpas tiktu labiekārtotas, kā arī visa pamatā- celtniecības uzņēmumiem, lai tiktu uzcelta pati viesnīca (ja telpas nav nomātas).
Starp katru no tūrisma uzņēmumiem pastāv tiešā vai netiešā konkurence. Konkurence ir ekonomiska sacensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā. Arī starp naktsmītnēm ir konkurence, pat, ja vienā pilsētā atrodas tikai viena viesnīca, bet tai netālu- motelis. Tūristu iztērētā nauda motelī ir viesnīcas neiegūtais ieņēmums.
Sīkāk tiek izdalīti vairāki konkurences veidi: pilnīgā tirgus konkurence, monopols un monopsons, oligopols un oligopsons, monopolistiskā konkurence. Lai veiksmīgi uzņēmums spētu ’’noturēties uz ūdens’’, regulāri ir jāpēta savi konkurenti: kas viņiem jauns ieviests, kādas cenas (zemākas, augstākas), jācenšas tādā veidā uzlabot sava sniegtā pakalpojuma kvalitāte, jo viesis izvēlēsies labāko no visiem piedāvātajiem variantiem. Ja uzņēmums neseko līdzi konkurentu darbībai, tas var izrādīties zaudētājs.
Tā kā darba autore ir jēkabpiliete, un interesē viesnīcu darbība Jēkabpilī, tad tika izvēlēta tēma tieši par konkurenci- ’’Konkurence naktsmītņu sektorā Jēkabpilī.’’
Darba mērķis: izpētīt un raksturot konkurenci Jēkabpils naktsmītņu sektorā.
Darba uzdevumi:
1)Izstrādāt teorētisko daļu atbilstoši teorētiskajām atziņām,
2)raksturot naktsmītnes kā tūrisma sektoru un naktsmītņu veidus,
3)raksturot konkurences būtību, tās veidus un nozīmi,
4)izpētīt un raksturot naktsmītņu sektora piedāvājumu Jēkabpilī,
5)izpētīt un raksturot pieprasījumu pēc naktsmītnēm Jēkabpilī,
6)izpētīt un raksturot konkurenci, tās priekšrocības katrai Jēkabpils naktsmītnei,
7)Izteikt secinājumus un priekšlikumus.
Pētījuma veikšanai izmantotās metodes:
Literatūras izpēte un analīze;
intervija;
datu statistiskā apstrāde.…
Studiju darbs, kurā ir definēta konkurence un raksturotas Jēkabpils naktmsītņu konkurences priekšrocības.
-
Jēkabpils reģionālā ekonomika
Research Papers18 Tourism, Traveling, History, Culture, Economics
- Konkurence naktsmītņu sektorā Jēkabpilī
- Lauku tūrisma esošais piedāvājums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Izmitināšanas sektora loma tūrismā
Research Papers for university10
-
Sakrālais tūrisms Jēkabpilī
Research Papers for university21
-
Konkurence Rīgas pilsētas Pārdaugavas mazo viesnīcu sektorā
Research Papers for university18
-
Tūrisma informācijas centru loma naktsmītņu produktu piedāvājumā Rīgā
Research Papers for university16
Evaluated! -
Naktsmītņu produkta raksturojums Valmierā
Research Papers for university24