Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:769729
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.03.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  KONKURENCES JĒDZIENS    3
2.  KONKURENCES VEIDI    5
2.1  KONKURENCES KLASIFIKĀCIJAS KRITĒRIJI    5
2.2  PILNĪGĀ KONKURENCE    6
2.3  MONOPOLS    6
2.4  OLIGOPOLS    10
2.5  MONOPOLISTISKĀ KONKURENCE    12
2.6  CENU KONKURENCE    12
2.7  ĀRPUSCENU KONKURENCE    13
3.  UZŅĒMUMA KONKURĒTSPĒJAS UN UZŅĒMĒJDARBĪBAS VIDES NOVĒRTĒJUMS    13
3.1  UZŅĒMUMA KONKURĒTSPĒJA    13
3.2  KONKURENCES VIDE    17
4.  ORGANIZĀCIJAS KONKURĒTSPĒJAS VEICINĀŠANA    19
5.  KONKURENCES LIKUMS UN KONKURENCI IEROBEŽOJOŠAS DARBĪBAS    23
6.  EIROPAS SAVIENĪBAS KONKURENCES POLITIKA    25
7.  KVALITĀTES IETEKME UZ ORGANIZĀCIJAS KONKURĒTSPĒJU    26
8.  UZŅĒMUMA KONKURĒTSPĒJAS UN KVALITĀTES NODROŠINĀŠANA    29
8.1  KVALITĀTES PLĀNOŠANA    29
8.2  STANDARTIZĀCIJA KVALITĀTES NODROŠINĀŠANĀ    31
  NOBEIGUMS    33
  LITERATŪRAS SARAKSTS    36
Extract

Atvērtā tirgus ekonomikā patiesa konkurence ir ārkārtīgi svarīga. Tā ietekmē uzņēmuma attīstību vairākos veidos, pirmkārt, mudinot uzņēmumu ieviest savā darbībā jauninājumus, jaunas tehnoloģijas, lai pievilinātu pircējus. Konkurence samazina cenas, paaugstina kvalitāti un paplašina klientu izvēles iespējas. Tā uzspiež tirgus dalībniekiem virkni obligātu darbību, bez kurām nav iespējama uzņēmumu veiksmīga konkurētspēja. Pie tādiem pasākumiem piesaistāmi, piemēram, jaunu preču un pakalpojumu ieviešana, darba atdeves paaugstināšana utt. Uzņēmuma konkurētspēja ir atkarīga ne tikai no tā ražotās preces, tās kvalitātes un apkalpošanas servisa, bet galvenokārt no tā, cik precīzi uzņēmums zina, kādas preces un pakalpojumi ir nepieciešami patērētajiem un kādā veidā un kādas viņu vajadzības tiek apmierinātas ar šo preču vai pakalpojumu palīdzību. Tāpēc konkurences jomā ir svarīgi ņemt vērā pircēju un patērētāju vēlmes un vajadzības, jo konkurence ietver sevī cīņu par pircēju. Turklāt ir nepietiekami tikai vienkārši reaģēt uz izmaiņām, katram uzņēmumam ir pašam aktīvi jādarbojas, lai mainītu uzņēmējdarbības vidi, radot jaunas pircēju vēlamies, vajadzības un attiecīgi piedāvājot preces to apmierināšanai. Taču jāņem vērā, ka konkurētspēja ir relatīvs jēdziens, jo produkts, kas ir konkurētspējīgs vienā tirgū, var tāds nebūt citā, līdzīgi arī vienā un tajā pašā tirgū produkts var būt konkurētspējīgs tikai kādu noteiktu laika posmu. Pieaugot iedzīvotāju ienākuma līmenim un palielinoties viņu izpratnei par precēm un kvalitātes prasībām, aizvien aktuālāka kļūst mārketinga loma, tāpēc organizācijas attīstībā nozīmīgu lomu spēlē tādas darbības kā uzņēmējdarbības vides, konkurentu, uzņēmuma konkurētspējas novērtējums utt. mārketinga nozīmīgums palielinās arī tāpēc, ka, krītoties viena uzņēmuma peļņai un pārdošanas apjomiem, samazinās arī atsevišķu uzņēmumu tirgus daļa.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1139794
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register