Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:483795
 
Evaluation:
Published: 17.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Konkurences jēdziens un veidi    4
1.2.  Pilnīgās konkurences raksturojums    7
1.3.  Nepilnīgā konkurence un tās formas    9
2.  Konkurences vide    12
2.1.  Konkurences izmaiņas nozares attīstība un priekšrocības faktori    12
2.2.  Konkurētspējīgas priekšrocības ilgtspēja    14
3.  Uzņēmumu tiešo un netiešo konkurentu atklāšana    17
4.  Uzņēmumu konkurences vide un konkurētspēja    18
4.1.  Kā veicināt uzņēmumu konkurētspēju    22
4.2.  Kādu labumu mums dod konkurence    24
5.  Negodīga konkurence un konkurenci ierobežojošās darbības    26
  Secinājumi    28
  Priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    30
Extract

Visur eksistē tirgus, kur ļaudis sanāk kopā, lai pirktu un pārdotu savas preces un pakalpojumus. Brīvā tirgus ekonomikas sistēmā patērētāji un ražotāji maina savas preces un pakalpojumus daudzos konkurējošos tirgos. Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības neatņemama pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās rīcības un motivācijas elements. Uzņēmējus arvien nomāc problēma, kā cīnīties ar konkurentiem un kā paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju. Iespējams, ka katrs varētu izdomāt arvien kaut ko jaunu un nebijušu, bet eksistē arī biežāk lietoti piemēri un paņēmieni, par kuriem tad arī īsumā pastāstīšu.
Ekonomika ir dinamiska sistēma, kura mainās vajadzību apjomi un ražošanas noteikumi. Tomēr tirgus vienmēr virzās uz līdzsvaru. Ja prece saražota vairāk nekā nepieciešams, cena būs jāpazemina, lai stimulētu pieprasījumu. Ja cena turpina pazemināties, radīsies deficīts un cena virzīsies uz augšu. Tātad tirgus ekonomikā cena veic ražošanas regulētāja funkciju. Ne matemātiskā metode, ne moderni skaitļotāji nevar cenu problēmu atrisināt sekmīgāk par vienkāršo tirgus mehānismu.
Konkurence ir ekonomiskā procesa noteicošā svira. Tirgus saimniecības motīvu pulkā konkurenci var raksturot kā karognesēju.[9,133]
Ekonomikas centrā ir cilvēks un viņa vajadzības, kuras nepieciešams apmierināt. Vajadzības ir saistītas ar kaut kā trūkumu, ko izjūt cilvēks . Konkrētu cilvēku vajadzības ir ļoti atšķirīgas. To nosaka cilvēka personība, vecums, dzīvesvieta, profesija, kultūras līmenis, pirktspēja.
Vajadzības ir cilvēka vēlmju izpausmes forma atbilstoši cilvēka individualitātei, kultūrai un sabiedrības attīstības līmenim.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register