-
Konkurences faktora loma tirgzinībās
Nr. | Chapter | Page. |
SAĪSINĀJUMI | 3 | |
IEVADS | 4 | |
1. | KONKURENCE | 5 |
1.1. | Konkurences jēdziens | 5 |
1.2. | Konkurences veidi | 7 |
1.3. | Konkurētspēja | 10 |
2. | UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS | 12 |
2.1. | Uzņēmuma SIA „SENCIS” vispārējais raksturojums | 12 |
2.2. | SIA „SENCIS” darbības veidi | 12 |
2.3. | Uzņēmuma preču sortiments | 14 |
2.4. | SIA „SENCIS” peļņa | 15 |
2.4. | SIA „SENCIS” darba organizācija mēbeļu ražotnē un tās darbinieki | 16 |
2.5. | Likumdošana | 17 |
3. | KONKURENCE MĒBEĻU RAŽOŠANAS NOZARĒ | 19 |
3.1. | Mēbeļu ražošana nozare Eiropas Savienībā un Latvijā | 19 |
3.2. | SIA „SENCIS” konkurētspējas novērtējums | 22 |
SECINĀJUMI | 32 | |
PRIEKŠLIKUMI | 33 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 34 |
Mūsdienu tirgu nav iespējams iedomāties bez konkurences. Tirgus ekonomikā katra firma darbojas konkurences apstākļos, tā ir neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa.
Vārds „konkurence” ir cēlies no latīņu vārda concurence, kas nozīmē cīņu starp konkurentiem. Konkurenti ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū. (Bikse V., 2007.)
Konkurence kā virzošais spēks liek ikvienam uzņēmējam būt labākam par otru, iegūt patērētāja atzinību un panākt, ka piedāvātais produkts tiks realizēts ātrāk, iespējams, pat par lielāku cenu. Konkurencei ir labvēlīga nozīme attiecībā uz patērētāju, jo konkurences ceļā tiek apmierinātas patērētāja vajadzības un vēlmes. Tā valstij noder arī sociālu jautājumu risināšanai, attīsta nozari, tirgu un nodarbina iedzīvotājus. Konkurence ir vērtība, kas valstij ir jāaizsargā visas sabiedrības interesēs.
Konkurence var būt efektīva jeb saprātīga, vai arī asa, diemžēl arī negodīga. Konkurenci dažkārt mazina ar dažādu negodīgu barjeru izveidi, piemēram, vairāki uzņēmumi vienojas par to, ka neielaidīs tirgū jaunpienācēju, līdz ar to izbeidzot savstarpēju konkurenci. Rezultāts šajā gadījumā var būt divējāds – ieguvums šiem uzņēmumiem, bet negatīvs patērētājiem.…
Visur pastāv tirgus – vieta, kur cilvēki sanāk kopā, lai pirku un pārdotu preces un pakalpojumus. Brīvā tirgus apstākļos ikvienā tirgū pastāv arī konkurence. Konkurence ir ekonomiskā sacensība, kas ir neatņemams uzņēmēju ekonomiskās rīcības un motivācijas elements. Katru uzņēmēju ik dienas nodarbina jautājums kā cīnīties ar konkurentiem un paaugstināt sava uzņēmuma konkurētspēju, tas liek tirgus dalībniekiem veikt virkni darbību – samazināt cenas, paaugstināt produktu kvalitāti, paplašināt piedāvāto produktu sortimentu u.c. Attīstoties tirgus konkurencei, it sevišķi pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā, kurā ir brīva kapitāla, darbaspēka, preču un pakalpojumu kustība starp dalībvalstīm – uzņēmējiem ir svarīgi nosargāt savu pozīciju tirgū un saglabāt stabilu vietu tajā, jāapbruņojas ar vislabākajiem tirgus jomas ieročiem un jāmāk tie prasmīgi pielietot sava uzņēmuma attīstībai un izaugsmei, lai nepazustu milzīgajā konkurencē.
- Konkurences faktora loma tirgzinībās
-
SIA "Kopne" konkurences vides izpēte
Research Papers21 Economics, Business, Marketing, Advertising
-
Uzņēmuma vispārējās ārējās vides un konkurences vides novērtējums
Research Papers21 Management, Business, Marketing, Advertising
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "Kopne" konkurences vides izpēte
Research Papers for university21
-
Uzņēmuma vispārējās ārējās vides un konkurences vides novērtējums
Research Papers for university21
-
Kredīta būtība un loma Latvijas ekonomikā
Research Papers for university25
Evaluated! -
Pilnīgas konkurences tirgus raksturojums
Research Papers for university6
Evaluated! -
Konkurences struktūras jeb tipu raksturojums
Research Papers for university12
Evaluated!