Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:662939
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  TIRGUS JĒDZIENS UN BŪTĪBA    4
2.  KONKURENCES JĒDZIENS UN TIRGUS SITUĀCIJAS    6
2.1.  Konkurences jēdziena raksturojums    6
2.2.  Konkurences tirgus situācijas    6
2.2.1.  Pilnīga konkurence    8
2.2.2.  Monopols un monopsons    9
2.2.3.  Oligopols un oligopsons    10
2.2.4.  Monopolistiskā konkurence    10
2.2.5.  Cenu konkurence    11
2.2.6.  Necenu konkurence    11
3.  KONKURENCES POLITIKA LATVIJĀ PĒC IESTĀŠANĀS ES    12
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    14
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    15
Extract

Pasaules ekonomikā pastiprinās globalizācijas, liberalizācijas un savstarpējās integrācijas tendences - Latvijas attīstība aplūkojama šo globālo procesu kontekstā.
Pasaules globalizācijas procesi attīsta starptautisko konkurenci un rosina valstis paaugstināt savu konkurētspēju. Taču globalizācija rada arī problēmas - tādas kā nevienmērīgs labumu sadalījums, finanšu sistēmas nestabilitāte, globālo monopolu un oligopolu draudi, vērtību un sociālās saskaņas problēma. Turpinās starptautiskās tirdzniecības liberalizācija, tā sekmē pasaules ekonomisko izaugsmi, taču pati par sevi negarantē konkrētās valsts ekonomikas attīstību. Piedalīšanās starptautiskajā tirdzniecībā Latvijai dod iespējas paaugstināt tās uzņēmēju konkurētspēju, ļaujot specializēties nozarēs, kur tai ir vislielākās priekšrocības.
Viens no izplatītākajiem tirgus modeļiem gan Latvijā, gan pasaulē ir pilnīgas konkurences modelis, kam pilnīgā pretstatā ir kursa darbā apskatītais monopols.
Lai veicinātu pilnīgu konkurenci un saprātīgi ietekmētu monopolu veidošanos un darbību, jau 1997.gadā Latvijas Republikas (LR) Saeimā tika pieņemts Konkurences likums1, kas stājās spēkā 1998.gada 1.janvārī.
2001.gada 23.oktobrī Konkurences likums tika izsludināts atkārtoti (pasludinot par spēku zaudējušu 1997.gadā pieņemto Konkurences likumu un ar to saistītos likumdošanas un normatīvos aktus), tas stājās spēkā 2002.gada 1.janvārī. Šī likuma mērķis ir aizsargāt, saglabāt un attīstīt brīvu, godīgu un vienlīdzīgu konkurenci visās tautsaimniecības nozarēs sabiedrības interesēs, ierobežojot tirgus koncentrāciju, uzliekot par pienākumu izbeigt konkurenci regulējošajos normatīvajos aktos aizliegtas darbības un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā saucot pie atbildības vainīgās personas2.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register