Tā dēvētie „zīmoli – slepkavas” ir tirdzniecības markas, kuras tiek radītas ar mērķi cīnīties pret konkurentiem. Pamatstratēģija šādu zīmolu izveidē ir laist tirgū preci, kas ir līdzīga konkurentu piedāvātajam produktam ar 100% atbilstību. Šāda veida dubultnieks pārvilina daļu no konkurenta iespējamās peļņas, līdz ar to neitralizē konkurenta mārketinga aktivitāšu centienus.
Dažreiz šādas stratēģijas rezultātā var tikt iznīcināts uzņēmuma konkurenta zīmols. Šis mārketinga paņēmiens ir kļuvis slavens ne tikai austrumu valstīs, kurās jau labu laiku atpakaļ nestrādā veiksmīgi komunikācijas paņēmieni, bet arī lielākajās pasaules valstīs.
Stāsti no sieviešu dzīves
Kā lielisks piemērs ir mūsu kaimiņvalsts Krievijas notikums. Viens no populārākajiem notikumiem Krievijā, kad tika izmantots „zīmols – slepkava” paņēmiens ir žurnāla „Sdelai pauzu” publicēšana laikā, kad konkurējošais žurnāls „Čas dļa vas” bija ieņēmis līdera pozīcijas tirgū.
Situācija bija šāda. Vācu izdevniecība Heinrich Bauer Verlagsgruppe nolēma sevi pieteikt Krievijas tirgū ar iknedēļas sieviešu žurnālu „Čas dļa vas”, kura saturā dominēja dažāda veida akcijas ar balvām un, kā jau ierasts Latvijas lasītājām, dažāda veida stāstus iz sievietes dzīves. Kompānijas galvenais mērķis bija, lai šis izdevums pabīdītu malā jau seno konkurentu izdevniecību Hubert Burda Media, kas tirgū bija kļuvis par līderi ar sieviešu un cita veida žurnāliem, tajā skaitā izdevumu „Liza” u.c.…