Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:378888
 
Evaluation:
Published: 06.06.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Mārketinga vēsture    4
1.2.  Mārketings    4
1.3.  Mārketinga mērķi    6
1.4.  Galvenās mārketinga funkcijas    7
1.5.  Mārketinga kompleksie elementi    8
1.6.  Kāpēc mārketings ir svarīgs?    9
2.  Baltstor    10
2.1.  Baltstor avīze    10
3.  VESKO zīmola ieviešanu un veikalu tīklu attīstību    12
3.1.  VESKO pēc zīmola uzlikšanas    13
3.2.  Kā VESKO piesaista pircēja uzmanību?    15
3.3.  VESKO veikalu aptaujas rezultāti    16
  Secinājumi un priekšlikumi    18
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    20
  Kopsavilkums    20
Extract

Ievads

Mūsu valstī jau vairāk nekā gadu darbojas Baltstor. Daudzi nezin, kas tas vispār ir, tādēļ šis zinātniski pētnieciskais darbs tiek rakstīs par Baltstor un Baltstor veikaliem ar vienoto zīmolu VESKO. Darbā tiek atspoguļots - kas ir Baltstor, kādēļ tika izveidota šī apvienība, kādēļ tika ieviests zīmols VESKO, kāds ir šī zīmola mārketings, vai tas ir bijis veiksmīgs, vai neveiksmīgs, kādi ir VESKO uzdevumi un vai tie tiek sasniegti un vai cilvēkus apmierina šie veikali.
Mērķis ir noskaidrot, kādus mārketinga paņēmienus lieto VESKO veikali un kāds ir veikto pasākamu sekas. Uzdevumi, lai sasniegtu mērķi, ir jāiepazīstas ar mārketinga teoriju un jāizzina, kā teorija tiek pielietota praksē Baltstor uzņēmumā. Pētījuma veikšanai izmantoju šādas pētnieciskās metodes - literatūras izpēti par mārketingu, dokumentu izpēti, aptauju, datu statistisko apstrādi par VESKO veikalu apgrozījuma izmaiņām.
Kādēļ tiek pētīts tieši mārketings? Jo ar mārketingu patērētāji satopas ik uz soļa. Mārketinga process ir aktīva patērētāja dzīves sastāvdaļa. Jebkura ikdienas situācija, piemēram, apģērba iegādāšanās, laikraksta lasīša, ceļošana utt. ir lietas, kas saistītas ar mārketingu. Patērētāji paši nemaz neapzinās, kā un kad piedalās mārketinga procesā. Piemēram, izvēloties sev apģērbu, patērētājs piemeklē sev vēlamo modeli un tīkamāko krāsu, interesējas par ražojuma kvalitāti, preču zīmi, gaida atlaides sezonas precēm, iepazīstas ar apģērba auduma sastāvu un tā kopšanas noteikumiem, konsultējas ar draugiem. Tātad patērētājs no savas puses veic mārketinga izpētes un analīzes procesu. Tādēļ mārketings ir ļoti aktuāls un tas ir pastāvējis no senām dienām. Un mārketings pastāvēs tik ilgi, kamēr vien būs vajadzība, tirgus un patērētāji.
Pirmajā nodaļā tiek izklāstīta mārketinga vēsture un pastāstīts kas vispār ir mārketings un tiek piedāvātas divas mārketinga definīcijas. Tiek parādītas mārketinga funkcijas, mērķi un pats svarīgākais mārketinga kompleksie elementi. Un tad tiek pierādīts kāpēc mārketings ir svarīgs.
Otrajā nodaļā tiek pastāstīs par Baltijas tirdzniecības interešu ekonomisko apvienību Baltstor, kāpēc tika izveidota šī apvienība un kāds ir viņas mērķis un vai tas tiek sasniegts. Tālāk tiek aprakstīs par Baltstor reklāmas avīzi.
Trešajā nodaļā tiek pētīts VESKO, kādi ir VESKO iekšējie un ārējie standarti, tiek salīdzināts VESKO pirms un pēc zīmola maiņas, vai zīmola maiņa ir devusi plusus vai mīnusus, un tad tiek apkopota aptauja par Kuldīgas RPB VESKO veikaliem, kā tos vērtē paši pircēji.






1. Mārketinga vēsture

Uzņēmējdarbība ir pastāvējusi, kopš cilvēks atklāja, ka viņam ir vajadzīgs arī tas, kas pieder citam. Cilvēki attīstīja maiņas metodes, kam nepieciešamai šādi nosacījumi:
1. Divi vai vairāki cilvēki, grupas vai organizācijas.
2. Lai abām pusēm piederētu kāda vērtība.
3. Lai abas puses gribētu atdot savu vērtību.
4. Lai abas puses vēlētos sazināties.
Biznesa operācijas bija samērā vienkāršas līdz 19. gadsimta vidum, kad sākās industriālā revolūcija. Tieši šajā izgudrojumu laikā, kas tiek saukts par Ražošanas Ēru , daudzi līdz tam nezināmi produkti tika radīti pirmo reizi.
Patēriņa preču piedāvājums 20. gadsimtā bija liels. Pirmā un Otrā pasaules kara laikā plaša patēriņa preču piedāvājums bija nepietiekošs, un patērētāji pirka visu, kas bija pieejam, neskatoties uz kvalitāti, produkta īpašībām, cenu utt. Šo periodu sauc par Pārdošanas Ēru, kad uzņēmumiem nevajadzēja darīt neko vairāk, kā saražot jebkādas kvalitātes vai dizaina produktus, un pērkošā publika to sagrāba.
Pēc 1950. gada ražošana pievērsās pircējam. Piedāvājums pieauga, un, pateicoties konkurencei, patērētājam bija izvēle.
Kā arvien patērētājam bija limitēti naudas resursi, tāpēc viņi iegādājās tās preces, kas vislabāk atbilda to vēlmēm un vajadzībām, bija pieejamas īstā vietā, par īsto cenu, ar vispiemērotākā veida un apjoma informāciju. Lai veiksmīgi konkurētu, apzināties ierobežoto pirktspēju, klientu vēlmju un vajadzību apmierināšana kļuva par biznesa panākumu ķīlu. Līdz ar to rietumos sākās Mārketinga Ēra.
Latvija pārejas perioda tirgus ir tikko iegājis Mārketinga Ērā. Kopš 1992. gada piedāvājums un konkurence ir krasi pieauguši. Pieaug arī pieprasījums. Taču pirktspēja ir ierobežota. Panākumus Latvijā gūs tikai tās firmas, kas apmierinās savu klientu, ražojot īsto produktu par īso cenu, pieejamu īstā vietā, pie tam nodrošinot šo procesu ar precīzu informāciju. Paredzēt nākotnes vēlmes un vajadzības, stratēģiski plānot, kā šīs vajadzības apmierināt, ir pirmais solis pretī panākumiem. [5, 4]

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1130592
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register