Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,99
You save:
0,56 (14%)
Discounted price*:
3,43
Purchase
Add to Wish List
ID number:102666
Author:
Evaluation:
Published: 13.09.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Reālā ekonomiskā dzive pierāda, ka tirgus un konkurence ir galvenais mūsdienu ekonomikas attīstibas mehānisms. Tirgus funkcionēšanas efek-tivitāte ir augstāka, jo aktivāka ir konkurence un jo labāki ir apstākļi tās izpausmei. Runājot par uzņēmumu vai organizāciju sekmēm tirgū, jāatceras, ka gan resursi, gan ienākumi ir ārpus ražošanas, ka ražošanā ir tikai izmaksas. Tāpēc šo izmaksu saskaņošana un racionalizēšana ar ārpus uzņēmuma noritošiem procesiem ir sekmju pamats. Teiktais akcentē mārketinga nozīmi un lomu, bet to savukārt pilnvērtīgi iespējams saprast, vispusigi izprotot tirgū noritošos procesus un konkurences virzošo lomu tajos.
Kas tad ir tirgus un kas ir konkurence? Tirgu var definēt, par pamatu ņemot dažādus aspektus. Tirgus ir teritorija, kurā satiekas pārdevēji un pircēji, lai apmainitos ar to, kas viņiem ir vērtigs pretējai pusei, tā nodrošinot savu vajadzību apmierināšanu un problēmu atrisināšanu. Tomēr modemā tirgū savstarpējā tikšanās nebūt nav obligāta. Tāpēc tirgu var definēt kā jebkuru apmaiņu, pircējam un pārdevējam vienojoties par darijuma nosacījumiem im cenu, lai galarezultātā apmierinātu savas vajadzibas jeb atrisinātu savas problēmas. Apmaiņas procesa pamatā ir noteiktas preces vai noteikta pakal-pojuma pieprasījums, ko bieži mēra ar pārdošanas apjomu laika periodā.
Konkurence - tā ir sāncensiba starp tirgū esošajiem preču ražotājiem un pārdevējiem, pakalpojumu sniedzējiem par tādiem preču ražošanas un preču pārdošanas, pakalpojumu sniegšanas nosacijumiem, kas nodrošinātu peļņu ilgstošā laika periodā. Vienlaikus konkurence ir mehānisms, kas regulē proporcijas ražošanā. Konkurences galvenās formas ir cena un necena.
Minētās konkurences formas darbojas vienlaikus un savstarpējā mijiedarbibā. Ilgtermina skatijumā šo abu formu attistībā vērojama ten-dence, ka nozimiguma ziņā pieaug necenu konkurences loma. Zinātnes un tehnikas progress (ZTP) veido labas iespējas necenu konkurencei, jo, krasi paplašinot ražošanas tehnisko un tehnoloģisko potenciālu, ZTP nodrošina vērienigu esošo produktu modifikāciju, paātrina jaunu produktu veidošanu.…

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Konkurence un mārketings”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/102666

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register