Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošināšanā

     

    Research Papers20 Law

4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:764713
 
Evaluation:
Published: 19.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Kontroles jēdziens un būtība    5
  Kontroles definīcija    5
  Kontroles objekts    6
  Valsts pārvaldes iestāžu iekšējie kontroles mehānismi    8
  Kontrole valsts pārvaldes iestādēs    9
  Kontroles mehānismu veidi    11
  Ārējās kontroles mehānismi un iestādes    13
  Sabiedriskā kontrole    13
  Konstitucionālā kontrole    14
  Parlamentārā kontrole    14
  Valsts kontroles institūcija    16
  Kontroles mehānismu izveidošanās Latvijas Republikā    18
  Valsts kontroles izveidošanās    18
  Problēmas kontroles nodrošināšanā    21
  Secinājumi un priekšlikumi    23
  Izmantotā literatūra    24
  Pielikumi    25
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
• Kontroles mehānismus pēc būtības var iedalīt iekšējā un ārējā kontrolē. Šāds dalījums būtu vispiemērotākais raksturojot kontroles veidus, piemēram, kontrole ko veic ministrijā iekšēji ir iekšēja, bet Valsts kontroles revīzija neapšaubāmi ir ārējā kontrole, jo to veic neatkarīga iestāde.
• Literatūrā tiek izdalītas: administratīvā kontrole; sabiedriskā kontrole; parlamentārā kontrole un konstitucionālā kontrole. Administratīvā kontrole - kontrole, ko īsteno pašas aktīvās administrācijas institūcijas un amatpersonas visā izpildvaras sistēmā. Sabiedrisko kontroli īsteno sabiedrība ar tās locekļu starpniecību. Tās mērķis ir panākt, lai valsts sniegtie pakalpojumi pēc iespējas labāk atbilstu saņēmēju, tas ir, iedzīvotāju interesēm. Parlamentārā kontrole izpaužas Saeimas kontrolē un uzraudzībā pār Ministru kabineta darbību.
• Lai nodrošinātu efektīvāku valsts amatpersonu darba kvalitāti, lai tās būtu vairāk ieinteresētas pildīt savus pienākumus kvalitatīvāk un pašas lielāku uzmanību pievērstu lēmumu likumībai un tiesiskuma principu ievērošanai, iespējams varētu ieviest obligātu valsts amatpersonu civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu. Ja amatpersonas pašas finansiāli būt atbildīgas par saviem lēmumiem un to radīto finansiālām sekām, ļoti iespējams, tās būtu ieinteresētas pašas pievērst lielāku uzmanību saviem lēmumu likumībai, respektīvi, tā s būtu vairāk ieinteresētas sava darba likumības paškontrolē. Līdzīgi pašlaik darbojas, piemēram, Zvērināti notāri, kuriem profesionālās darbības rezultātā iespējamā zaudējuma risks ir obligāti apdrošināms. Jāatzīst, ka šeit gan ir zināma atšķirība, jo Zvērināti notāri ir tikai pielīdzināti valsts amatpersonām un savā darbībā ir neatkarīgi un pakļaujas vienīgi likumam. Tā kā ieviest šādu nosacītu kontroles sistēmu attiecībā uz valsts amatpersonām, iespējams, būtu visai problemātiski.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1233093
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register