Kontrole ir uzraudzība par plānu izpildi un nepieciešamie plānu labojumi, lai piemērotos iekšējās un ārējās vides izmaiņām un sasniegtu organizācijas mērķus.1
Pats vārds kontrole daudziem cilvēkiem asociējas ar kaut ko negatīvu. Visvairāk kontrole saistās ar ko negatīvu tieši ierindas darbiniekiem, savukārt vadītājiem ir pretējas emocijas. Kaut gan ir arī dažādi cilvēki. Ir cilvēki, kuriem patīk kontrolēt, ir tādi, kuriem nepatīk. Ir cilvēki kuriem patīk, ka viņus kontrolē un ir tādi, kuriem nepatīk. Attieksme pret kontroli, un tās efektivitāte ir arī atkarīga no vadītāja, darbiniekiem un kontroles veida. Vadītājam ir ļoti svarīgi izvēlēties piemērotu kontroles veidu, jo tā tomēr ir ļoti svarīga. „Kontroles galvenais mērķis ir noteiktā laikā nodrošināt menedžerus ar objektīvu informāciju par stāvokli organizācijā salīdzinājumā ar plānoto un attiecīgajiem darbības rādītājiem, t.i., konstatēt attīstību (novirzi) starp plānu un īstenību.”…