Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:908913
 
Evaluation:
Published: 19.12.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  KONTROLES JĒDZIENS    4
1.1.  Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā    4
1.2.  Uzraudzības jēdziens administratīvo tiesību teorijā un būtība    5
2.  KONTROLES VEIDI    6
2.1.  Iekšējā un ārējā kontrole    7
2.2.  Valsts kontrole    7
  SECINĀJUMI    9
  IZMANTOTIE AVOTI    10
Extract

2.1. Iekšēja un ārējā kontrole
Atkarībā no tā, vai institūcija, kas īsteno kontroli, ietilpst publiskās administrācijas institūciju sistēmā, kontrole tiek iedalīta:
- Iekšējā, kas ir paškontrole, t.i., kontrole, ko īsteno publiskā administrācija pret kādu savu institūciju;
- Ārējā, to īšteno institūcijas, kas ir ārpus publiskās administrācijas sistēmas. Kontroli var īstenot likumdošanas varas institūcijas, tiesu varas u.c.
2.2. Valsts kontrole
Latvijas Republikas Satversmes 87. pants, pieņemdams Valsts kontroles uzdevumu kā zināmu un noteiktu pašu par sevi, nosaka tikai šī valsts varas orgāna neatkarību: “Valsts kontrole ir neatkarīga koleģiāla iestāde.”
“Likums par Valsts kontroli” savos pirmajos pantos formulē arī Valsts kontroles uzdevumus:
1.) 1. pants atkārto Latvijas Republikas Satversmes 87. pantu un tālāk nosaka, ka Valsts kontrole izdara valsts mantas stāvokļa un apgrozījumu revīziju;
2.) 2. pants nosaka: Valsts kontroles uzdevums ir raudzīties, kā valsts līdzekļu ievākšana, to izlietošana un vispār rīcība ar valsts mantu būtu likumīga, lietderīga un pareizi ieviesta.
Līdzās likumdevējām, administratīvām un tiesu iestādēm tagadējās valstīs pastāv arī īpatnējas kontroles iestādes. Šo iestāžu organizācijā tiek ievēroti tie paši principi, kas tiesu iekārtā; ņemot vērā kontroles funkcijas raksturu, šo funkciju realizējošās iestādes tiek organizētas kā neatkarīgas koleģiālas iestādes.

SECINĀJUMI
1.) Kontrole ir būtiska administratīvajās tiesībās, tāpat kā citās tiesību nozarēs, jo palīdz realizēt mērķus uzticības-paļāvības vairošanai tiesu procesam un tiesu sistēmai kopumā.
2.) Lai tiesu sistēma varētu veiksmīgi darboties, ta jābūt taisnīgai, precīzai, godīgai un tiesu varas pārstāvjiem un amatpersonām jārāda piemērs to realizējot.
3.) Kontrole var tikt realizēta tiklab ar normu, kā ar tiesību principu ievērošanu.
4.) Tiesību sistēmas kontrole ir arī katras demokrātiskas valsts iekārtas pamatā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1369336
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register