Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:458588
Evaluation:
Published: 27.01.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ieskats Konveja “dzīves” spēlē    6
1.1.  Spēles izveide un vēlākā attīstība    6
1.2.  Spēles noteikumi un to variācijas    11
1.3.  Dažas interesantākās spēles struktūras    13
1.4.  Praktiskais pielietojums un pieejamie simulēšanas rīki    15
2.  Praktiski izstrādātā modeļa raksturojums    16
  Secinājumi    19
  Izmantotās literatūras saraksts    20
  Pielikums    21
Extract

SECINĀJUMI
1. Cilvēka dabā vienmēr ir bijis vispirms izgudrot un izmantot sarežģītākus mehānismus,
metodes noteiktu uzdevumu veikšanai, vēlāk pakāpeniski pārejot pie daudz
vienkāršākiem un reducētākiem risinājumiem.
2. Viens no pirmajiem zinātniekiem, kurš padziļināti sāka pētīt šūnu automātu (cellular
automata) jēdzienu bija Džons fon Neimans. Dž. fon Neimans piedāvāja arī universālā
konstruktora modeli, kura darbības principu veidoja 29 dažādu stāvokļu šūnas.
3. Ņemot vērā Dž. fon Neimaņa piedāvātā modeļa pārmērīgo komplicētību, 20. gs. 60-70
gados angļu matemātiķis Džons Konvejs uzsāka darbu pie vienkāršota, bet tikpat
funkcionāla šūnu automāta izstrādes.
4. Viens no pirmajiem Džona Konveja piedāvātajiem universālajiem automātiem bija
fraktrāts – viendimensijas modelis, kuru veidoja secīgi uzrakstītu daļu saraksts.
Fraktrāta sniegto funkcionalitāti bija iespējams izmantot, lai, piemēram, iegūtu
divnieku pakāpju pirmskaitļus.
5. Fraktrāta vienkāršās uzbūves dēļ, sarežģītu matemātisko aprēķinu veikšana bija ļoti
darbietilpīga un problemātiska, tādēļ Dž. Konvejs kā alternatīvu risinājumu piedāvāja
“Aktrišu un bīskapu” modeli, savukārt no kura vēlāk attīstījās mūsdienās plaši
izplatītās “Dzīves” spēles modelis.
6. Lai gan “Dzīves” spēles modeli veido salīdzinoši vienkārši pamatprincipi un 4
galvenie likumi, kas nosaka divdimensiju laukumā izvietoto šūnu stāvokli katrā no
nākamajām paaudzēm, iterācijām, taču tajā pašā laikā “Dzīves” modelis spēj
nodrošināt ļoti komplicētu un apjomīgu problēmu modelēšanu, simulēšanu, kas rodas
no relatīvi vienkāršām sākuma konfigurācijām.…

Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register